Metode active de predare-învățare-evaluare ca o nouă formă de expunere a materialului teoretic în procesul educațional active
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
27 2
Ultima descărcare din IBN:
2024-05-31 17:44
SM ISO690:2012
VÎȘCU, Irina. Metode active de predare-învățare-evaluare ca o nouă formă de expunere a materialului teoretic în procesul educațional active . In: Inovaţia: factor al dezvoltării social-economice, 16 decembrie 2022, Cahul. Cahul: Universitatea de Stat „Bogdan Petriceicu Hasdeu” din C, 2022, pp. 83-88. ISBN 978-9975-88-104-3.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Inovaţia: factor al dezvoltării social-economice 2022
Conferința "Inovaţia: factor al dezvoltării social-economice"
Cahul, Moldova, 16 decembrie 2022

Metode active de predare-învățare-evaluare ca o nouă formă de expunere a materialului teoretic în procesul educațional active

Teaching-learning-evaluation methods as a new form of presentation of theoretical material in the educational process


Pag. 83-88

Vîșcu Irina
 
Universitatea de Stat „Bogdan Petriceicu Hasdeu“, Cahul
 
 
Disponibil în IBN: 17 mai 2024


Rezumat

Învățarea activă reprezintă una dintre cele mai puternice domenii ale cerințelor pedagogice moderne. Problema găsirii unor modalități de îmbunătățire a activității educaționale și cognitive a profesorilor a fost ridicată în momente diferite de diferiți autori. Au fost propuse o varietate de opțiuni pentru rezolvarea acestei probleme: creșterea cantității de informații predate, comprimarea acesteia și accelerarea proceselor de citire; crearea unor condiții psihologice și didactice speciale pentru învățare; consolidarea formelor de control în managementul activităților educaționale și cognitive; utilizarea pe scară largă a tehnologiilor informaționale și comunicaționale moderne, selectare unor metode de învățare activă cât mai eficiente pentru procesul de predare-învățare-evaluare a activității educaționale a studenților. Învățarea activă poate fi realizată atât prin îmbunătățirea formelor și metodelor de predare, cât și prin îmbunătățirea organizării și gestionării procesului educațional sau a sistemului de învățământ. Condiția pentru obținerea unor rezultate pozitive satisfăcătoare este considerată a fi participarea activă la procesul educațional atât a nivelurilor de predare, cât și a conducerii universității și a structurilor de stat responsabile, adică a tuturor subiecților procesului educațional, precum și posibila utilizare mai largă a diferitelor mijloace și metode de activare de către acestea.

Active learning represents one of the strongest areas of modern pedagogical requirements. The problem of finding ways to improve the educational and cognitive activity of teachers has been raised at different times by different authors. A variety of options have been proposed for solving this problem: increasing the amount of information taught, compressing it and accelerating the reading processes; creating special psychological and didactic conditions for learning; strengthening the forms of control in the management of educational and cognitive activities; large-scale use of modern information and communication technologies, selection of active learning methods as effective as possible for the teachinglearning-evaluation process of students' educational activity. Active learning can be achieved both by improving the forms and methods of teaching, and by improving the organization and management of the educational process or the education system. The condition for obtaining satisfactory positive results is considered to be the active participation in the educational process of both the teaching levels and the management of the university and the responsible state structures, i.e., all subjects of the educational process, as well as the possible wider use of various means and methods of their activation.

Cuvinte-cheie
învăţare, proces educaţional, învăţarea activă, metode, cognitiv,

learning, educational process, active learning, Methods, cognitive