Articolul precedent |
Articolul urmator |
50 0 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
373.5.091 (17) |
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2141) |
SM ISO690:2012 TOMA, Mariana. Strategii didactice de formare a competenței metacognitive a elevilor din ciclul gimnazial la disciplina limba și literatura română. In: Învățământul superior: tradiţii, valori, perspective, Ed. 1, 29-30 septembrie 2023, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2023, Vol. 1, pp. 61-66. ISBN 978-9975-46-816-9. DOI: https://doi.org/10.46727/c.29-30-09-2023.p61-66 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Învățământul superior: tradiţii, valori, perspective Vol. 1, 2023 |
||||||
Conferința "Învățământul superior: tradiţii, valori, perspective" 1, Chişinău, Moldova, 29-30 septembrie 2023 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.46727/c.29-30-09-2023.p61-66 | ||||||
CZU: 373.5.091 | ||||||
Pag. 61-66 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
In order to integrate students into a knowledge-based society, they need to know how to learn. Recent research shows that a student's academic success depends a lot on his own capacity to learn independently and to monitor his own learning activity, and equipping students with various learning strategies starts as early as primary school. Therefore, the school’s mission is the development of the metacognitive competence, and the role of the teacher, in this context, is to guide the student on his road to success. |
||||||
Cuvinte-cheie metacognitive competence, school success, teaching strategies |
||||||
|