Strategii de dezvoltare și menținere a interesului pentru învățare a elevilor din învățământul primar
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
84 1
Ultima descărcare din IBN:
2024-05-10 20:10
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.3.02 (112)
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2120)
SM ISO690:2012
AVRAM, Alina Ionela. Strategii de dezvoltare și menținere a interesului pentru învățare a elevilor din învățământul primar. In: Traditie şi inovare în cercetarea ştiinţifică, Ed. XII, 6-7 octombrie 2023, Bălți. Bălți: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2024, Ediția 12, Vol. I, pp. 208-210. ISBN 978-9975-50-319-8.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Traditie şi inovare în cercetarea ştiinţifică
Ediția 12, Vol. I, 2024
Conferința "Traditie și inovare în cercetarea științifică"
XII, Bălți, Moldova, 6-7 octombrie 2023

Strategii de dezvoltare și menținere a interesului pentru învățare a elevilor din învățământul primar

CZU: 373.3.02

Pag. 208-210

Avram Alina Ionela
 
Liceul Tehnologic „Dimitrie Leonida” Piatra Neamț
 
 
Disponibil în IBN: 8 mai 2024


Rezumat

The progress of education is based, as Jean Piaget says, of a diversified methodology, which harmoniously combines learning activities and independent work with group learning, through cooperation and individual work. In order for this to happen, the teaching staff, through pedagogical tact and vocational mastery, calls on development strategies with a role in the development and maintaining student's interest in learning, overcoming or correcting possible mistakes and consolidating the data obtained. The cognitive development of the child of small school age must associated with the social envi-ronment, through which learning and capacity development it represents the result of interpersonal inte-ractions, a reasonable balance. Strategies for developing and maintaining the interest of primary school students they build the knowledge base, progress occurs over time, self-discipline, communication, mutual respect, engaging the imagination encouraging self-motivation and cultivating effort are encouraged.

Cuvinte-cheie
strategy, pedagogical concept, pedagogical project, paradigm, axioms