Articolul precedent |
Articolul urmator |
84 1 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-05-10 20:10 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
373.3.02 (112) |
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2120) |
SM ISO690:2012 AVRAM, Alina Ionela. Strategii de dezvoltare și menținere a interesului pentru învățare a elevilor din învățământul primar. In: Traditie şi inovare în cercetarea ştiinţifică, Ed. XII, 6-7 octombrie 2023, Bălți. Bălți: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2024, Ediția 12, Vol. I, pp. 208-210. ISBN 978-9975-50-319-8. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Traditie şi inovare în cercetarea ştiinţifică Ediția 12, Vol. I, 2024 |
||||||
Conferința "Traditie și inovare în cercetarea științifică" XII, Bălți, Moldova, 6-7 octombrie 2023 | ||||||
|
||||||
CZU: 373.3.02 | ||||||
Pag. 208-210 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
The progress of education is based, as Jean Piaget says, of a diversified methodology, which harmoniously combines learning activities and independent work with group learning, through cooperation and individual work. In order for this to happen, the teaching staff, through pedagogical tact and vocational mastery, calls on development strategies with a role in the development and maintaining student's interest in learning, overcoming or correcting possible mistakes and consolidating the data obtained. The cognitive development of the child of small school age must associated with the social envi-ronment, through which learning and capacity development it represents the result of interpersonal inte-ractions, a reasonable balance. Strategies for developing and maintaining the interest of primary school students they build the knowledge base, progress occurs over time, self-discipline, communication, mutual respect, engaging the imagination encouraging self-motivation and cultivating effort are encouraged. |
||||||
Cuvinte-cheie strategy, pedagogical concept, pedagogical project, paradigm, axioms |
||||||
|