Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
![]() |
![]() ![]() |
Ultima descărcare din IBN: 2024-05-26 14:28 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.091 (508) |
Organizarea instruirii (561) |
![]() GORAȘ, Mariana. Rolul managerilor școlari în adaptarea cadrelor didactice debutante. In: Vector European, 2024, nr. 1, pp. 192-202. ISSN 2345-1106. DOI: https://doi.org/10.52507/2345-1106.2024-1.36 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Vector European | ||||||
Numărul 1 / 2024 / ISSN 2345-1106 /ISSNe 2587-358X | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.52507/2345-1106.2024-1.36 | ||||||
CZU: 37.091 | ||||||
Pag. 192-202 | ||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Rezumat | ||||||
În acest articol analizăm unele idei referitoare la rolul managerilor școlari în procesul de adaptare a cadrelor didactice debutante pentru eficientizarea integrării în mediul școlar și asigurarea procesului educațional de calitate. Odată cu evoluția sistemului educațional și în contextul dezvoltării acestuia în corespundere cu prioritățile strategice a statului din Republica Moldova, sporește necesitatea de înregistrare a progreselor în context formativ în toate aspectele educației. Dezideratul de asigurare a calității educației se realizează prin obținerea succeselor la diverse capitole: modernizarea instituțiilor de învățământ, asigurarea cu cadre didactice profesioniste, adaptarea și integrarea debutanților în activitatea profesională, îmbunătățirea nivelului de competență al cadrelor didactice, implicarea în proiecte și colaborarea în cadrul parteneriatelor educaționale, etc. Toate acestea se încadrează în gestionarea și soluționarea problemelor în cadrul managementului școlar, dar și în problematica generală a educației care actualmente, influențează modalitatea de adaptare profesională a cadrelor didactice debutante. Susținem ideea că, în special la debutul carierei nu numai instituțiile statului trebuie să susțină cadrele didactice, dar și întreaga societate, să fie preocupată de crearea condițiilor optime pentru optimizarea procesului de adaptare a cadrelor didactice debutante, asistența și organizarea mentoratului în vederea asigurării contextului funcțional pentru dezvoltarea personală și profesională a cadrelor didactice. |
||||||
Cuvinte-cheie cadre didactice debutante, manageri şcolari, adaptare profesională, dezvoltare profesională, formare profesională, integrare profesională, beginning teaching staff, school managers, professional adaptation, Professional development, professional training, professional integration |
||||||
|