Criterii de identificare a valorilor morale
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
90 3
Ultima descărcare din IBN:
2024-06-13 20:03
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
159.922.8+171 (1)
Psihologie (3516)
Filosofie morală. Etică. Filosofie practică (406)
SM ISO690:2012
CREŢU, Liliana. Criterii de identificare a valorilor morale . In: Inovaţia: factor al dezvoltării social-economice, 15 decembrie 2023, Cahul. Cahul, Republica Moldova: Universitatea de Stat „Bogdan Petriceicu Hasdeu” din C, 2023, pp. 108-115. ISBN 978-9975-88-123-4.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Inovaţia: factor al dezvoltării social-economice 2023
Conferința "Inovaţia: factor al dezvoltării social-economice"
Cahul, Moldova, 15 decembrie 2023

Criterii de identificare a valorilor morale

Criteria for identifying moral values

CZU: 159.922.8+171

Pag. 108-115

Creţu Liliana
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 7 mai 2024


Rezumat

La nivel mondial predomină o criză morală care îi afectează în special pe adolescenți. Depresia, suicidul în rândul tinerilor sunt doar câteva consecințe. În acest context este oportun formarea valorilor morale a adolescenților. Cercetarea s-a axat pe identificarea criteriilor de selectare a valorilor morale din sistemul general de valori. Respectiv, în scopul de a stabili frecvența valorilor morale în conținuturile școlare ne-am propus analiza acestora din cadrul programei liceale, dar si prin analiza literaturii de specialitate. O atenție deosebită este acordată aspectului național al valorilor morale și importanța implementării acestora în conținuturile școlare. Societatea contemporană este foarte diversă și totodată este orientată spre procesul de integrare prin procesul de globalizare. Și în acest context valorile morale ar avea un rol de coordonator în sfera tuturor valorilor.

Nowadays, worldwide prevails a moral crisis that affects adolescents in particular. Depression and suicide among young people are just a few consequences. In this context it is important to form moral values to adolescents. The research focused on identifying the criteria for selecting moral values from the general system of values. Respectively, in order to establish the frequency of moral values in school content, we proposed to analyze them within the high school curriculum, but also through the analysis of specialized literature. Particular attention is paid to the national aspect of moral values and the importance of their implementation in school contents. Contemporary society is very diverse and at the same time is oriented towards the process of integration through the process of globalization. In this context, too, moral values would have a coordinating role in the sphere of all values.

Cuvinte-cheie
criterii, criză, valoare morală, adolescenţi,

criteria, crisis, moral value, teenagers