Abordarea bazată pe procese în managementul instituțiilor educaționale
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
65 2
Ultima descărcare din IBN:
2024-06-05 11:17
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
005:37.09 (3)
Management (1918)
Organizarea instruirii (560)
SM ISO690:2012
PRODAN-ȘESTACOVA, Liubovi, LUKIN, Serghei. Abordarea bazată pe procese în managementul instituțiilor educaționale. In: Teoria și practica administrării publice, Ed. 27, 19 mai 2023, Chişinău. Chişinău: Centrul Editorial-Poligrafic al USM, 2023, Ediția 27, pp. 315-321. ISBN 978-9975-62-698-9.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Teoria și practica administrării publice
Ediția 27, 2023
Conferința "Teoria și practica administrației publice"
27, Chişinău, Moldova, 19 mai 2023

Abordarea bazată pe procese în managementul instituțiilor educaționale

Process-based aproach in management of educational institutions

CZU: 005:37.09

Pag. 315-321

Prodan-Șestacova Liubovi1, Lukin Serghei2
 
1 Universitatea de Stat din Moldova,
2 Centrul regional de formare continuă a regiunii Kiev, Ucraina
 
 
Disponibil în IBN: 3 mai 2024


Rezumat

Quality, as a theoretical-scientific concept, involves economic, social, educational and cultural aspects of education and is an integral characteristic of educational activities and their results. The concept of quality of education is fundamental for all participants in the educational process and for the beneficiaries of educational services. In order to ensure quality in accordance with the specified requirements for learning outcomes, the quality of management systems of educational institutions should be ensured. One of the principles of quality assurance of management systems is the process-based approach.

Cuvinte-cheie
educational organization, System of Quality Management, a process-based approach