Articolul precedent |
Articolul urmator |
![]() |
![]() ![]() |
Ultima descărcare din IBN: 2024-05-27 09:46 |
![]() MIHĂILESCU, Natalia. Conflict versus educație în sala de clasă. In: Abordări psiho-pedagogice, lingvistico-literare, istorice și didactice în științele educației, Ed. 4, 20 decembrie 2023, Cahul. Cahul: Universitatea de Stat „Bogdan Petriceicu Hasdeu” din Cahul, 2024, Ediţia 4, pp. 178-189. ISBN 978-9975-88-120-3. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Abordări psiho-pedagogice, lingvistico-literare, istorice și didactice în științele educației Ediţia 4, 2024 |
||||||
Conferința "Abordări psiho-pedagogice, lingvistico-literare, istorice și didactice în științele educației" 4, Cahul, Moldova, 20 decembrie 2023 | ||||||
|
||||||
Pag. 178-189 | ||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Rezumat | ||||||
Familia şi şcoala sunt cele două instituţii foarte importante care influenţează predispoziţiile spre ură şi iubire ale copilului în dezvoltare. Deşi influenţa familiei se manifestă mai devreme şi este mai profundă, există motive întemeiate să credem că experienţele ulterioare ale copilului în şcoală pot modifica sau întări predispoziţiile dobândite timpuriu. Este interesant de studiat ce pot face şcolile pentru a încuraja dezvoltarea valorilor, atitudinilor şi cunoştinţelor care stimulează relaţiile constructive mai degrabă decât pe cele distructive şi care îi pregătesc pe copiii noştri să trăiască într-o lume paşnică. Mai întâi, se poate observa că majoritatea şcolilor nu furnizează prea multă experienţă socială constructivă pentru elevii lor. Prea adesea, şcolile sunt structurate astfel încât elevii să fie instigaţi unul împotriva celuilalt. Ei concurează pentru atenţia profesorului, pentru note, pentru un statut şi pentru admiterea în şcoli prestigioase. A fi umilit şi a-i umili pe ceilalţi sunt, din păcate, manifestări larg răspândite. Mulţi dintre noi ne amintim de vremea când eram elevi şi speram ca elevul numit de profesor să dea un răspuns greşit, iar apoi să fim noi numiţi şi să dăm noi răspunsul corect. |
||||||
Cuvinte-cheie conflict, situație conflictuală, modalități de rezolvare a conflictelor, conflict, conflict situation, ways to solve conflicts |
||||||
|
Dublin Core Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <oai_dc:dc xmlns:dc='http://purl.org/dc/elements/1.1/' xmlns:oai_dc='http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/' xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xsi:schemaLocation='http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/ http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc.xsd'> <dc:creator>Mihăilescu, N.</dc:creator> <dc:date>2024</dc:date> <dc:description xml:lang='ro'><p>Familia şi şcoala sunt cele două instituţii foarte importante care influenţează predispoziţiile spre ură şi iubire ale copilului în dezvoltare. Deşi influenţa familiei se manifestă mai devreme şi este mai profundă, există motive întemeiate să credem că experienţele ulterioare ale copilului în şcoală pot modifica sau întări predispoziţiile dobândite timpuriu. Este interesant de studiat ce pot face şcolile pentru a încuraja dezvoltarea valorilor, atitudinilor şi cunoştinţelor care stimulează relaţiile constructive mai degrabă decât pe cele distructive şi care îi pregătesc pe copiii noştri să trăiască într-o lume paşnică. Mai întâi, se poate observa că majoritatea şcolilor nu furnizează prea multă experienţă socială constructivă pentru elevii lor. Prea adesea, şcolile sunt structurate astfel încât elevii să fie instigaţi unul împotriva celuilalt. Ei concurează pentru atenţia profesorului, pentru note, pentru un statut şi pentru admiterea în şcoli prestigioase. A fi umilit şi a-i umili pe ceilalţi sunt, din păcate, manifestări larg răspândite. Mulţi dintre noi ne amintim de vremea când eram elevi şi speram ca elevul numit de profesor să dea un răspuns greşit, iar apoi să fim noi numiţi şi să dăm noi răspunsul corect.</p></dc:description> <dc:description xml:lang='en'><p>The family and the school are the two very important institutions that influence the predispositions towards hate and love in the developing child. Although the influence of the family manifests itself earlier and is more profound, there are good reasons to believe that the child's later experiences in school can modify or strengthen the predispositions acquired early. It is interesting to study what schools can do to encourage the development of values, attitudes and knowledge that stimulate constructive rather than destructive relationships and that prepare our children to live in a peaceful world. First, it can be seen that most schools do not provide much constructive social experience for their students. Too often, schools are structured so that students are pitted against each other. They compete for the teacher's attention, for grades, for a status and for admission to prestigious schools. Being humiliated and humiliating others are, unfortunately, widespread manifestations. Many of us remember the time when we were students and we hoped that the student named by the teacher would give a wrong answer, and then we would be named and give the correct answer.</p></dc:description> <dc:source>Abordări psiho-pedagogice, lingvistico-literare, istorice și didactice în științele educației (Ediţia 4) 178-189</dc:source> <dc:subject>conflict</dc:subject> <dc:subject>situație conflictuală</dc:subject> <dc:subject>modalități de rezolvare a conflictelor</dc:subject> <dc:subject>conflict</dc:subject> <dc:subject>conflict situation</dc:subject> <dc:subject>ways to solve conflicts</dc:subject> <dc:title>Conflict versus educație în sala de clasă</dc:title> <dc:type>info:eu-repo/semantics/article</dc:type> </oai_dc:dc>