Articolul precedent |
Articolul urmator |
85 5 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-06-01 11:32 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
373.2:801.8 (1) |
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2120) |
Surse ale lingvisticii și filologiei. Colecții de texte (65) |
SM ISO690:2012 POPESCU, Zamfirel, CENUȘE, Elena Ramona. Condiţii şi forme de dezvoltare a limbajului şi a comunicării copiilor de vârstă preșcolară. In: Educaţia din perspectiva conceptului Clasa Viitorului, Ed. 4, 3-4 noiembrie 2023, Chisinau. Chişinău: CEP UPSC, 2023, Ediția 4, pp. 65-73. ISBN 978-9975-46-865-7. DOI: https://doi.org/10.46727/c.cv-2023.p65-73 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Educaţia din perspectiva conceptului Clasa Viitorului Ediția 4, 2023 |
||||||
Conferința "Educația din perspectiva conceptului Clasa Viitorului" 4, Chisinau, Moldova, 3-4 noiembrie 2023 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.46727/c.cv-2023.p65-73 | ||||||
CZU: 373.2:801.8 | ||||||
Pag. 65-73 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Limbajul, comunicarea şi alfabetizarea reprezintă condiții primordiale pentru dezvoltarea globală a individului şi convieţuirea în societate. Copiii comunică înainte de a putea utiliza limbajul simbolic. Comunicarea lor se bazează pe achiziționarea unui set important de capacități, precum: conştientizarea limbajului drept convenţie socială, ascultarea, înțelegerea, conversația verbală. Copilul, prin interacţiune, se familiarizează cu multiplele forme şi intenţii ale comunicării. Cum încă din copilăria timpurie, achiziţiile din acest domeniu se produc în etape sau în trepte, iar calitatea şi cantitatea acestora constituie pietre de temelie pentru construcția devenirii umane, ne interesează particularitățile dezvoltării limbajului și comunicării la preșcolari, inclusiv problemele comunicative ale acestora și formele de depășire ale defectelor de vorbire. În procesul de comunicare cu adulții, apare atitudinea selectivă a copiilor faţă de adulţi. Atitudinea copilului faţă de educator depinde de stilul de comunicare a acestuia. Stilul democratic, tonul emoţional-pozitiv, exigent, dar plin de încredere faţă de copii provoacă la ei încredere şi sinceritate în comunicarea cu educatorul. Stilul de comunicare autocrat (exigenţa exagerată, tonul supărat, neîncrederea faţă de copii) sau stilul indiferent (neatenţia faţă de copii, lipsa nuanţei emoţionale a comunicării) provoacă la copii emoţii negative, agresivitate, lipsa de sinceritate. Un rol important în formarea personalităţii preşcolarului îl are comunicarea cu copiii de aceeaşi vârstă. Spre sfîrşitul vârstei fragede–începutul vârstei preşcolare, contactele separate dintre copii se sistematizează şi se constituie într-o activitate integrală şi independentă – comunicarea cu semenii săi, care se realizează în următoarele forme: emoţional-practică, situativ-constructivă, nesituativ-constructivă. Scopul cercetării constă în documentarea şi descrierea particularităţilor dezvoltării limbajului şi a comunicării verbale la copiii de vârstă preşcolară, inclusiv, deficiențele vorbirii, prezentarea organizării corecte şi în complex a activităţilor interactive în acest domeniu, bazate pe implementarea metodologiei moderne în educaţie, orientate spre compensarea limbajului și învăţarea copiilor să stăpânească corect comorile limbii materne. |
||||||
Cuvinte-cheie limbaj, comunicare, preşcolar, deficiențele vorbirii, activităţilor interactive, language, communication, preschool, speech deficiencies, interactive activities |
||||||
|