Articolul precedent |
Articolul urmator |
46 1 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-06-18 22:27 |
SM ISO690:2012 POPA, Angela. Noi forme retorice ale spațiului public contemporan. In: Colocviul Internațional de Antropologie, Ed. 4, 16-17 februarie 2023, Chişinău. Chișinău: Editura USM, 2024, Ediţia 4, pp. 39-40. ISBN 978-9975-62-682-8. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Colocviul Internațional de Antropologie Ediţia 4, 2024 |
||||||
Colocviul "Colocviul Internațional de Antropologie" 4, Chişinău, Moldova, 16-17 februarie 2023 | ||||||
|
||||||
Pag. 39-40 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Prin evoluția sa, conceptul de „sferă publică” este unul normativ care prescrie și interzice configurații particulare ale subiecților discursului, spații de întrunire, și desigur, teme propuse spre dezbatere. Putem afirma cu siguranță că, sfera publică a inspirat instituțiile democratice, deoarece apelul la argumentul forte urmează să prevaleze. De la definirea oferită de Jürgen Habermas și până în prezent, conceptul de sferă publică a fost strâns legat de diverse probleme din domeniul mass-media, și mai nou, social media. Aceste probleme au inclus discuții precum ar fi comodificarea și consumerismul, politica editorială și promovarea evenimetelor culturale, democrația participativă, monitorizarea și influențarea comunităților virtuale. Apariția și omogenizarea atât a presei electronice, cât și a noilor spații sociale în cadrul social media au schimbat radical noțiunea de sferă publică. Conceptul transcende aparențele și spațiile fizice, a supraviețuit criticilor și după majore modificări este încă unul actual în societatea axată pe rețele on-line. Punctul său forte constă în prezumția rațiunii și capacitatea umană de a defini și rezolva probleme. Transformarea sferei publice constă în transpunerea discursului de alta dată din saloanele burgheze în noile spații virtuale mediate de internet. Viitorul său urmează a fi asociat cu mass-media și social media digitale, care oferă posibilități imense pe măsură ce spațiile digitale îmbunătățesc și schimbă structurile sociale. Oferind noi interpretări ale noțiunii lui Jürgen Habermas despre sfera publică, diverse discipline interoghează puterea și posibilitățile noilor media în crearea și diseminarea informațiilor publice; schimbarea comunicării umane la nivel interpersonal, instituțional și social; și influențând modul nostru de a fi ca persoane private și publice. |
||||||
Cuvinte-cheie neoretorică, spațiu public, privat, public, neo-rhetoric, public space, private, public |
||||||
|