Articolul precedent |
Articolul urmator |
46 0 |
SM ISO690:2012 COTOVIŢCAIA, Daniela. Shimbarea paradigmei în învățământul artistic extrașcolar. In: Educația și învățământul extrașcolar: configurări și experiențe, Ed. 2, 8-9 decembrie 2023, Chişinău. Chişinău: Editura USM, 2024, Ediţia 2, pp. 69-76. ISBN 978-9975-62-706-1.37(082)=00. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Educația și învățământul extrașcolar: configurări și experiențe Ediţia 2, 2024 |
||||||
Conferința "Educația și învățământul extrașcolar: configurări și experiențe" 2, Chişinău, Moldova, 8-9 decembrie 2023 | ||||||
|
||||||
Pag. 69-76 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Nevoia de adaptare la evoluțiile contemporane face ca majoritatea sis-temelor de învățământ să dezvolte proiecte de reformă. Toate cercetările despre școala actuală și despre sistemul de învățământ în general constată necesitatea unei schimbări profunde. Principalele misiuni raportate sunt în două domenii: politici școlare și moda-lități pedagogice de organizare a procesului de predare-învățare. Cele mai aprinse dis-cuții sunt pe dimensiunea politicii școlare. Curriculumul modular pentru domeniul Arte, profilul Muzică aduce o nouă viziune îmbunătățită asupra educației prin artă/artistică, este o abordare complexă care pune în valoare contribuțiile anterioare, experiența și practicile de succes în domeniul educației și educației artistice în general și artistice/ muzical în special. La rândul său, operarea schimbărilor la nivel de concept și viziune de design și instituționalizarea ulterioară a curriculum-ului vin să asigure schimbarea de paradigmă în educația artistică extracurriculară, asigurând o tranziție echilibrată de la general la particular. |
||||||
Cuvinte-cheie paradigmă, reforma, instituţionalizare, învățământul artistic ex-trașcolar, curriculum modular, paradigm, reform, institutionalization, extracurricular artistic education, modular curriculum |
||||||
|