Articolul precedent |
Articolul urmator |
91 0 |
SM ISO690:2012 COTOVIŢCAIA, Daniela. Shimbarea paradigmei în învățământul artistic extrașcolar. In: Educația și învățământul extrașcolar: configurări și experiențe, Ed. 2, 8-9 decembrie 2023, Chişinău. Chişinău: Editura USM, 2024, Ediţia 2, pp. 69-76. ISBN 978-9975-62-706-1.37(082)=00. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Educația și învățământul extrașcolar: configurări și experiențe Ediţia 2, 2024 |
||||||
Conferința "Educația și învățământul extrașcolar: configurări și experiențe" 2, Chişinău, Moldova, 8-9 decembrie 2023 | ||||||
|
||||||
Pag. 69-76 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Nevoia de adaptare la evoluțiile contemporane face ca majoritatea sis-temelor de învățământ să dezvolte proiecte de reformă. Toate cercetările despre școala actuală și despre sistemul de învățământ în general constată necesitatea unei schimbări profunde. Principalele misiuni raportate sunt în două domenii: politici școlare și moda-lități pedagogice de organizare a procesului de predare-învățare. Cele mai aprinse dis-cuții sunt pe dimensiunea politicii școlare. Curriculumul modular pentru domeniul Arte, profilul Muzică aduce o nouă viziune îmbunătățită asupra educației prin artă/artistică, este o abordare complexă care pune în valoare contribuțiile anterioare, experiența și practicile de succes în domeniul educației și educației artistice în general și artistice/ muzical în special. La rândul său, operarea schimbărilor la nivel de concept și viziune de design și instituționalizarea ulterioară a curriculum-ului vin să asigure schimbarea de paradigmă în educația artistică extracurriculară, asigurând o tranziție echilibrată de la general la particular. |
||||||
Cuvinte-cheie paradigmă, reforma, instituţionalizare, învățământul artistic ex-trașcolar, curriculum modular, paradigm, reform, institutionalization, extracurricular artistic education, modular curriculum |
||||||
|
Cerif XML Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <CERIF xmlns='urn:xmlns:org:eurocris:cerif-1.5-1' xsi:schemaLocation='urn:xmlns:org:eurocris:cerif-1.5-1 http://www.eurocris.org/Uploads/Web%20pages/CERIF-1.5/CERIF_1.5_1.xsd' xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' release='1.5' date='2012-10-07' sourceDatabase='Output Profile'> <cfResPubl> <cfResPublId>ibn-ResPubl-202719</cfResPublId> <cfResPublDate>2024</cfResPublDate> <cfVol>Ediţia 2</cfVol> <cfStartPage>69</cfStartPage> <cfISBN>978-9975-62-706-1.37(082)=00</cfISBN> <cfURI>https://ibn.idsi.md/ro/vizualizare_articol/202719</cfURI> <cfTitle cfLangCode='RO' cfTrans='o'>Shimbarea paradigmei în învățământul artistic extrașcolar</cfTitle> <cfKeyw cfLangCode='RO' cfTrans='o'>paradigmă; reforma; instituţionalizare; învățământul artistic ex-trașcolar; curriculum modular; paradigm; reform; institutionalization; extracurricular artistic education; modular curriculum</cfKeyw> <cfAbstr cfLangCode='RO' cfTrans='o'><p>Nevoia de adaptare la evoluțiile contemporane face ca majoritatea sis-temelor de învățământ să dezvolte proiecte de reformă. Toate cercetările despre școala actuală și despre sistemul de învățământ în general constată necesitatea unei schimbări profunde. Principalele misiuni raportate sunt în două domenii: politici școlare și moda-lități pedagogice de organizare a procesului de predare-învățare. Cele mai aprinse dis-cuții sunt pe dimensiunea politicii școlare. Curriculumul modular pentru domeniul Arte, profilul Muzică aduce o nouă viziune îmbunătățită asupra educației prin artă/artistică, este o abordare complexă care pune în valoare contribuțiile anterioare, experiența și practicile de succes în domeniul educației și educației artistice în general și artistice/ muzical în special. La rândul său, operarea schimbărilor la nivel de concept și viziune de design și instituționalizarea ulterioară a curriculum-ului vin să asigure schimbarea de paradigmă în educația artistică extracurriculară, asigurând o tranziție echilibrată de la general la particular.</p></cfAbstr> <cfAbstr cfLangCode='EN' cfTrans='o'><p>The need to adapt to contemporary developments makes most education systems develop reform projects. All the research about the current school and the edu-cation system in general notes the need for profound change. The main missions reported are in two areas: school policies and pedagogical ways of organizing the teaching-lear-ning process. The most heated discussions are on the school policy dimension. The mo-dular curriculum for the Arts field, the Music profile brings an improved new vision on education through art/artistics, it is a complex approach that values previous contribu-tions, experience and successful practices in the field of education and artistic education in general and artistic/musical in particular. In turn, the operation of changes at the level of concept and design vision and subsequent institutionalization of the curriculum come to ensure the paradigm shift in extracurricular artistic education, ensuring a ba-lanced transition from the general to the particular.</p></cfAbstr> <cfResPubl_Class> <cfClassId>eda2d9e9-34c5-11e1-b86c-0800200c9a66</cfClassId> <cfClassSchemeId>759af938-34ae-11e1-b86c-0800200c9a66</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2024T24:00:00</cfStartDate> </cfResPubl_Class> <cfResPubl_Class> <cfClassId>e601872f-4b7e-4d88-929f-7df027b226c9</cfClassId> <cfClassSchemeId>40e90e2f-446d-460a-98e5-5dce57550c48</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2024T24:00:00</cfStartDate> </cfResPubl_Class> <cfPers_ResPubl> <cfPersId>ibn-person-42600</cfPersId> <cfClassId>49815870-1cfe-11e1-8bc2-0800200c9a66</cfClassId> <cfClassSchemeId>b7135ad0-1d00-11e1-8bc2-0800200c9a66</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2024T24:00:00</cfStartDate> </cfPers_ResPubl> </cfResPubl> <cfPers> <cfPersId>ibn-Pers-42600</cfPersId> <cfPersName_Pers> <cfPersNameId>ibn-PersName-42600-2</cfPersNameId> <cfClassId>55f90543-d631-42eb-8d47-d8d9266cbb26</cfClassId> <cfClassSchemeId>7375609d-cfa6-45ce-a803-75de69abe21f</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2024T24:00:00</cfStartDate> <cfFamilyNames>Cotoviţcaia</cfFamilyNames> <cfFirstNames>Daniela</cfFirstNames> </cfPersName_Pers> </cfPers> </CERIF>