Aspecte metodologice ale comunicării valorilor pedagogiei populare în cadrul formal școlar
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
86 0
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.041 (30)
Educație din punctul de vedere al celui educat, al elevului. Îndrumare (261)
SM ISO690:2012
APREOTESEI, Maria Diana. Aspecte metodologice ale comunicării valorilor pedagogiei populare în cadrul formal școlar . In: Cercetarea pedagogică: exigențe contemporane și perspective de dezvoltare, 3-4 noiembrie 2023, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2023, Ediția 1-a, pp. 403-409. ISBN 978-9975-46-867-1 (PDF). DOI: https://doi.org/10.46727/c.03-04-11-2023.p402-408
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Cercetarea pedagogică: exigențe contemporane și perspective de dezvoltare
Ediția 1-a, 2023
Conferința "Cercetarea pedagogică: exigențe contemporane și perspective de dezvoltare"
Chişinău, Moldova, 3-4 noiembrie 2023

Aspecte metodologice ale comunicării valorilor pedagogiei populare în cadrul formal școlar

Methodological aspects of communicating the values of popular pedagogy in the formal school framework

DOI:https://doi.org/10.46727/c.03-04-11-2023.p402-408
CZU: 37.041

Pag. 403-409

Apreotesei Maria Diana
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 22 aprilie 2024


Rezumat

Due to the diversity of its educational tools, topics and didactic messages, popular pedagogy plays a decisive role in education of children and young generations. In Romanian educational system, the formative potential of the communication process and the values of popular pedagogy should be always highlighted. This will bring the contribution to the personal and social succes of primary students, who will enjoy the group activites, cooperation, opinion changes, spirit of self-help and solidarity, patriotism, sense of humour, etc. Taking into consideration the pressing need of younger primary students education, we believe that the revaluation of numerous formative and informative connotations of popular pedagogy values is a necessity and solution. This will determine the development of positive behaviours as well as the communication attitudes and interpersonal and intercommunal relationships.

Cuvinte-cheie
popular pedagogy, curriculum, popular pedagogy values, the formal school framework, lesson, school festivity