Andragogul în sistemul educației adulților: profil și competenţe profesionale
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
73 0
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.013.83:374.7:37.015.3 (1)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3950)
Instrucție și educație în afara școlii. Continuarea educației. Educație permanentă (212)
SM ISO690:2012
ŢURCANU, Carolina. Andragogul în sistemul educației adulților: profil și competenţe profesionale. In: Integrare prin cercetare și inovare.: Ştiinţe sociale, 9-10 noiembrie 2023, Chișinău. Chisinau, Republica Moldova: Centrul Editorial-Poligrafic al USM, 2023, SS, pp. 226-234. ISBN 978-9975-62-688-0.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Integrare prin cercetare și inovare.
SS, 2023
Conferința "Integrare prin cercetare și inovare."
Chișinău, Moldova, 9-10 noiembrie 2023

Andragogul în sistemul educației adulților: profil și competenţe profesionale

The andragogus in the adult education system: profile and professional skills

CZU: 37.013.83:374.7:37.015.3

Pag. 226-234

Ţurcanu Carolina
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 8 aprilie 2024


Rezumat

The intensive development of adult pedagogy, the increasing demands towards adult learning and education dictated by the labor market, internal and external factors, as well as growing personal needs, generate the need for the initial and continuous training of pedagogues - andragogues for this field. The andragogue is the teaching staff for adults. It should be noted that in the Republic of Moldova the first steps are being taken to initially train teaching staff for adults. In this article, the focus is on the general problems faced by teachers, including andragogists-practitioners: the low level of motivation for educational activity, the quality of teaching staff, unfavorable conditions for educational activity, etc. For the first time, the problem of the andragogue’s professional skills is addressed: heuristic, communicative, teleological, instrumental, operational, decision-making skills. A model of the activity of the andragogue is also proposed: objectives, functions, actions, etc.

Cuvinte-cheie
adult learning, andragogue, andragogy, professional skills, tutor