Centrul de cercetare și inovare ca factor de performanță a învățământului profesionaL
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
81 1
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-10 10:15
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
005.332.1:001.895:378.4 (1)
Activități manageriale (431)
Metodologia generală. Metode științifice și tehnice de cercetare. Analiza și sinteza științifică (1149)
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2579)
SM ISO690:2012
PRISĂCARU, Veronica. Centrul de cercetare și inovare ca factor de performanță a învățământului profesionaL. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe economice și ale comunicării), 2023, nr. 11(02), pp. 33-38. ISSN 2587-4446. DOI: https://doi.org/10.59295/sum2(11)2023_04
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe economice și ale comunicării)
Numărul 11(02) / 2023 / ISSN 2587-4446 /ISSNe 2587-4454

Centrul de cercetare și inovare ca factor de performanță a învățământului profesionaL

Research and innovation center as a factor of the vocational education performance

DOI:https://doi.org/10.59295/sum2(11)2023_04
CZU: 005.332.1:001.895:378.4

Pag. 33-38

Prisăcaru Veronica
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
Proiecte:
 
Disponibil în IBN: 4 aprilie 2024


Rezumat

Obiectivul de bază al cercetării a constat în conceptualizarea centrelor de cercetare și inovare, precum și în elucidarea semnificației acestora ca factor de creștere a calității ofertei de învățământ superior. Pentru atingerea obiectivului menționat, au fost utilizate următoarele metode de cercetare: sinteza abordărilor conceptuale ale centrelor de cercetare și inovare, metoda sondajului de opinie, generalizarea bunelor practici de funcționare a centrelor de cercetare și inovare din diferite universități. Pe baza impactului educațional, economic și social pe care îl pot exercita centrele de cercetare și inovare, a fost argumentată importanța acestora pentru creșterea eficienței învățământului profesional.

The basic objective of the research consisted in the conceptualization of research and innovation centers as well as the elucidation of their significance as a factor for increasing the quality of the higher education offer. In order to achieve the mentioned objective, the following research methods were used: the synthesis of the conceptual approaches of the research and innovation centers, the opinion poll method, the generalization of good operating practices of research and innovation centers in different universities. Based on the educational, economic and social impact that can be exerted by research and innovation centers, their significance for increasing the effectiveness of professional education was argued.

Cuvinte-cheie
ecosistem de inovare, parteneriat, performanţă, centru de cercetare și inovare, universitate,

innovation ecosystem, partnership, performance, research and innovation center, university