Encefalopatiile epileptice la copii: implicarea funcțiilor cognitive
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
106 0
SM ISO690:2012
FEGHIU, Ludmila, HADJIU, Svetlana, SPRINCEAN, Mariana, CUZNEȚ, Ludmila, GRÎU, Corina, LUPUŞOR, Nadejda, CĂLCÎI, Cornelia, GROPPA, Stanislav. Encefalopatiile epileptice la copii: implicarea funcțiilor cognitive. In: Revista de Neurologie si Psihiatrie a Copilului si Adolescentului din Romania, 2022, vol. 28, nr. 3(R), pp. 31-32. ISSN 2068-8040.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista de Neurologie si Psihiatrie a Copilului si Adolescentului din Romania
Volumul 28, Numărul 3(R) / 2022 / ISSN 2068-8040

Encefalopatiile epileptice la copii: implicarea funcțiilor cognitive

Epileptic encephalopathies in children: involvement of cognitive functions


Pag. 31-32

Feghiu Ludmila12, Hadjiu Svetlana23, Sprincean Mariana23, Cuzneț Ludmila23, Grîu Corina2, Lupuşor Nadejda2, Călcîi Cornelia23, Groppa Stanislav21
 
1 Centrul Naţional de Epileptologie,
2 Universitatea de Stat de Medicină şi Farmacie „Nicolae Testemiţanu“,
3 IMSP Institutul Mamei şi Copiluluii
 
 
Disponibil în IBN: 25 martie 2024


Rezumat

INTRODUCERE. În conformitate cu revizuirea din 2017 a clasificăii ILAE, termenul „encefalopatie de dezvoltare și epileptică” (EDE) face parte din spectrul epilepsiilor severe caracterizate prin convulsii cu debut precoce și crize refractare care apar în contextual afectării dezvoltării cognitive și comportamentale independent de debutul epilepsiei, iar epilepsia se caracterizează printr-o frecvență ridicată a convulsiilor și anomalii epileptiforme multiple. Majoritatea pacienților cu EDE au avut o afectare semnificativă a funcțiilor cognitive, precum tulburări de comportament și psihiatrice, deficiența de limbaj, retard mental de la ușor la sever. SCOPUL STUDIULUI: diferențierea diferitor tipuri de dereglări cognitive la copii diagnosticați cu EDE. MATERIAL ȘI METODĂ. Au fost evaluate rezultatele clince și paraclinice a 17 copii care au fost diagnosticați cu EDE. Perioada de evaluare – 5 ani. Examinări: neurofiziologice, imagistice, testari psihologice (Raven, MOCA). REZULTATE OBȚINUTE. Dintre cei 17 copii, în 23,5% cazuri au fost confirmate tulburari psihiatrice, 11,76% – retard mintal ușor, 23,5% – retard mintal moderat, 17,64 % – retard mintal sever, 11,76% – psihoză, 5,88% cazuri – tulburări din spectrul autismului și 5,88% cazuri – fără deficiențe cognitive. 88,23% de copii au deficit de limbaj, 94,11% de copii s-au confirmat cu implicarea a mai multor funcții cognitive, atât a tulburărilor de limbaj, manifestărior psihiatrice, cât și a retardului mintal de diferit grad. CONCLUZII: Identificarea precoce a EDE ar putea crește șansele implicării timpurii a platformelor de reabilitare neuro-cognitivă, administrării unui tratament antiepileptic țintit ambele fiind caracteristici cheie ale EDE.

INTRODUCTION: According to the 2017 revision of the ILAE classification, the term "developmental and epileptic encephalopathy" (EDE) is part of the spectrum of severe epilepsies characterized by early-onset seizures and refractory seizures that occur in the context of impaired cognitive and behavioral development independent of the onset of epilepsy, and epilepsy is characterized by a high frequency of seizures and multiple epileptiform abnormalities. Most patients with EDE had significant impairment of cognitive functions, such as behavioral and psychiatric disorders, language impairment, mild to severe mental retardation. AIM OF THE STUDY: differentiation of different types of cognitive disorders in children diagnosed with DEE. MATERIAL AND METHOD: Clinical and paraclinical outcomes of 17 children who were diagnosed with DEE were evaluated. Evaluation period – 5 years. Examinations: neurophysiological, imaging, psychological tests (Raven, MOCA). RESULTS: Among the 17 children, psychiatric disorders were confirmed in 23.5% of cases, 11.76% – mild mental retardation, 23.5% – moderate mental retardation, 17.64% – severe mental retardation, 11.76% – psychosis, 5.88% cases – autism spectrum disorders and 5.88% cases – without cognitive impairment. 88.23% of children have a language deficit, 94.11% of children were confirmed with the involvement of several cognitive functions, both language disorders, psychiatric manifestations, and mental retardation of varying degrees. CONCLUSIONS: Early identification of DEE could increase the chances of early involvement of neuro-cognitive rehabilitation platforms, administration of targeted antiepileptic treatment both being key features of DEE.

Cuvinte-cheie
encefalopetie, epilepsie, cognitive, copil,

encephalopathy, epilepsy, cognitive, child