Repere teoretice în abordarea educaţiei incluzive
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
848 43
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-25 16:29
SM ISO690:2012
PUŞCĂ, Tatiana. Repere teoretice în abordarea educaţiei incluzive. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2012, nr. 5(55), pp. 65-72. ISSN 1857-2103.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației)
Numărul 5(55) / 2012 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025

Repere teoretice în abordarea educaţiei incluzive

Pag. 65-72

Puşcă Tatiana
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 26 noiembrie 2013


Rezumat

The changes that occurred in various spheres of human activity and developments in the further development of society have determined a new approach to education, that it is essential for personality development and social integration of the individual. In this complex process must be included all children, including those who for various reasons are unable to cope with school, their individual approach to all levels of education. Inclusive education is a priority and focus of education policy in the field.