Articolul precedent |
Articolul urmator |
98 4 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-14 08:32 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
316.77:37.064.1 (1) |
Sociologia culturii. Contextul cultural al vieții sociale (790) |
Probleme sociale în educație. Contacte și relații interumane (115) |
SM ISO690:2012 RUSU, Tatiana. Strategii de eficientizare a stilului de comunicare în relația educator-părinte. In: Sesiune națională cu participare internațională de comunicări științifice studențești, Ed. 27, 15 februarie - 15 martie 2023, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: Centrul Editorial-Poligrafic al USM, 2023, Ediția 27, Vol.2, pp. 316-317. ISBN 978-9975-62-547-0. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Sesiune națională cu participare internațională de comunicări științifice studențești Ediția 27, Vol.2, 2023 |
||||||
Sesiunea "Sesiunea naţională cu participare internațională de comunicări ştiinţifice studenţeşti" 27, Chișinău, Moldova, 15 februarie - 15 martie 2023 | ||||||
|
||||||
CZU: 316.77:37.064.1 | ||||||
Pag. 316-317 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Relația dintre educator și părinte este esențială pentru o educație timpurie de succes. Prin urmare, comunicarea eficientă în relația dintre educatori și părinți asigură o educație de calitate și dezvoltare armonioasă pentru copii [1, p. 54]. Eficiența comunicării depinde de stilul de comunicare al actorilor implicați în acest proces. Strategiile de eficientizare a stilului de comunicare în relația educator-părinte reprezintă cheia de succes în parteneriatul grădiniță-familie [2, p. 115]. Prin identificarea și îmbunătățirea stilului de comunicare, educatorii și părinții pot colabora mai eficient pentru a sprijini dezvoltarea copilului. Pentru a îmbunătăți stilul de comunicare, am proiectat și desfășurat un program de formare referitor la eficientizarea stilului de comunicare la educatori și la părinți pe un eșantion constituit din 15 cadre didactice și 15 părinți. Scopul programului a fost evidențierea stilurilor de comunicare la cadrele didactice și la părinți. Rezultatele cu privire la stilurile de comunicare la etapa de constatare și la etapa de control la cadrele didactice și la părinți, cât și rezultatele stilului de comunicare la etapa de control la cadrele didactice și părinți, sunt prezentate în Figurile 1, 2 și 3.Fig. 1. Rezultatele stilului de comunicare la etapa de constatare și la etapa de control la cadrele didacticeFig. 2. Rezultatele stilului de comunicare la etapa de constatare și la etapa de control la părințiFig. 3. Rezultate comparative ale stilului de comunicare la etapa de control la cadrele didactice și la părinți Analizând datele rezultatelor la etapa de constatare și la etapa de control, observăm o creștere a nivelului stilului asertiv de comunicare la cadrele didactice și la părinți. În concluzie, evidențiem faptul că stilul asertiv de comunicare stabilește o relație benefică între cadrele didactice și părinți, determinând astfel un mediu educațional favorabil pentru dezvoltarea armonioasă a copilului. |
||||||
|