Rolul utilizării inteligenței artificiale în dezvoltarea afacerilor
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
120 6
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-20 19:08
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
005.412:004.4 (1)
Procese în management (19)
Programe. Software (296)
SM ISO690:2012
LEȘAN, Oleg, PRODAN, Ianuș. Rolul utilizării inteligenței artificiale în dezvoltarea afacerilor. In: Sesiune națională cu participare internațională de comunicări științifice studențești, Ed. 27, 15 februarie - 15 martie 2023, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: Centrul Editorial-Poligrafic al USM, 2023, Ediția 27, Vol.1, pp. 168-169. ISBN 978-9975-62-547-0.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Sesiune națională cu participare internațională de comunicări științifice studențești
Ediția 27, Vol.1, 2023
Sesiunea "Sesiunea naţională cu participare internațională de comunicări ştiinţifice studenţeşti"
27, Chișinău, Moldova, 15 februarie - 15 martie 2023

Rolul utilizării inteligenței artificiale în dezvoltarea afacerilor

CZU: 005.412:004.4

Pag. 168-169

Leșan Oleg, Prodan Ianuș
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 26 februarie 2024


Rezumat

Inteligența artificială este un subiect actual, deoarece în lumea contemporană sunt disponibile către acces liber/plătit softuri care pot facilita, eficientiza, spori productivitatea fiecărei întreprinderi. Tehnologia inteligenței artificiale (IA) este utilizată în multe industrii pentru a automatiza procesele, a analiza datele și chiar a crea noi produse și servicii [2]. Indiferent de locul de muncă pe care îl ocupă un salariat, sau întreprinderea în care activează o persoană, IA va contribuii la sporirea, înlocuirea sau chiar la transformarea completă a unor procese. Inteligența artificială oferă la ora actuală mașinilor puterea de a vedea, auzi, gusta, mirosi, atinge, vorbi, merge, zbura și a învăța. Acest lucru, la rândul său, presupune că întreprinderile pot dezvolta modalități complet noi de a interacționa cu clienții lor, și de a le oferi produse și experiențe de servicii mult mai inteligente, sau de a automatiza procesele și de a stimula succesul unei afaceri. Primele dezvoltări în domeniul IA datează din anii 1950, unde IA se referea la capacitatea sistemelor informatice sau a mașinilor de a manifesta un comportament inteligent care le permite să acționeze și să învețe în mod autonom. În forma sa cea mai elementară, IA preia date, aplică anumite reguli de calcul (sau algoritmi) la aceste date și apoi ia decizii sau prezice unele rezultate [3]. Inteligența artificială poate fi utilizată și pentru automatizarea unor sarcini banale, cum ar fi introducerea datelor, serviciul clienți și marketingul. Prin automatizarea acestor sarcini, întreprinderile pot economisi timp și bani, îmbunătățind în același timp serviciile și satisfacția clienților. Inteligența artificială poate fi utilizată și pentru a îmbunătăți serviciile pentru clienți prin furnizarea de răspunsuri automate la întrebările clienților. Roboții de chat cu inteligență artificială pot fi utilizați pentru a răspunde la întrebările clienților, dar și pentru a oferi informații despre produse și chiar în unele cazuri de a procesa comenzi. Inteligența artificială poate fi aplicată și pentru a automatiza sarcinile de marketing, cum ar fi campaniile de e-mail, gestionarea rețelelor sociale și crearea de conținut. De asemenea, IA se utilizează și în scopul analizei datelor cu privire la clienți pentru a genera informații care pot fi folosite pentru a se orienta mai eficient către clienți, sau pentru a îmbunătăți procesul decizional. În afaceri, inteligența artificială mai poate fi întrebuințată și la elaborarea unor analize predictive, care pot fi utilizate pentru a anticipa nevoile și tendințele clienților. Chat GPT este o tehnologie de ultimă generație care permite întreprinderilor să deblocheze puterea inteligenței artificiale și să o folosească pentru a crea soluții mai eficiente și mai eficace de implicare a clienților. Chat GPT utilizează procesarea limbajului natural pentru a înțelege solicitările clienților, permițând întreprinderilor să răspundă rapid la solicitările clienților și să ofere experiențe personalizate. Midjourney, Botto – generează poze, fotografii la cerintele utilizatorului, comparații cum a evoluționat moda din anumit an, a vândut NFT cu aproximativ 1 milion de dolari. ChatGPT – creează aproximativ orice la nevoile utilizatorului, scrie coduri IT, le corectează, depistează greșeli, texte, păreri, cercetări. CleanAPP pictures – șterge orice de pe poză cu posibilitatea de a extinde imaginea. Flawless – sincronizează mimica după cuvintele spuse, se folosește în cinematografia tradusă. InteriorAI – creează designul camerei, și adaugă mobilă în interior. IBM Watson Studio – previne fraudele. Băncile implementează acum modele de învățare automată care pot detecta tranzacțiile suspecte aproape în timp real, sau le poate opri imediat și pot alerta autoritățile [1]. De asemenea, inteligența artificială se poate adapta la o situație fără a risca să dăuneze sănătății. Problemele complexe care necesită un calcul complex pot fi rezolvate fără erori, elimină factorul supraoboselei fizice și psihice. Absența completă a emoțiilor din partea mașinii o face mai eficientă, deoarece este capabilă să ia decizii corecte întrun timp scurt, eliminând subiectivitatea și iraționalitatea în luarea deciziilor. Însă, ea poate fi costisitoare, pentru a fi dezvoltată și întreținută și, în același timp, poate necesita resurse semnificative pentru a se asigura că este utilizată corect, IA poate conduce la dispariția unor posturi de muncă, afectând situația șomajului în țara respectivă. Inteligența artificială revoluționează modul în care funcționează afacerile și devine o parte integrantă a peisajului corporativ. IA poate fi utilizată pentru a automatiza sarcinile, îmbunătățirea serviciilor pentru clienți, pentru a optimiza procesele și pentru a genera informații care pot fi utilizate la luarea unor decizii mai bune. Prin utilizarea IA, întreprinderile pot economisi timp și bani, îmbunătățind în același timp serviciile și satisfacția clienților. În concluzie, putem afirma că IA reprezintă viitorul afacerilor și transformă modul în care funcționează companiile. Cu toate acestea, pentru a obține cele mai bune rezultate, este necesar să se investească în cercetare și în dezvoltarea de tehnologii IA avansate.