Bridging cultural differences in project evaluations in development and international cooperation context
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
77 4
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-12 15:20
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
303.214.3:005.8:339.96 (1)
Metode ale științelor sociale (176)
Management (1895)
Economia internațională în general. Relații economice internaționale. Economie globală (437)
SM ISO690:2012
BULAT, Violeta, ELSING, Stefan. Bridging cultural differences in project evaluations in development and international cooperation context. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2024, nr. 9(169), pp. 183-188. ISSN 1857-2103. DOI: https://doi.org/10.59295/sum9(169)2024_27
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației)
Numărul 9(169) / 2024 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025

Bridging cultural differences in project evaluations in development and international cooperation context

Depășirea diferențelor culturale în evaluarea proiectelor de dezvoltare și cooperare internațională

DOI:https://doi.org/10.59295/sum9(169)2024_27
CZU: 303.214.3:005.8:339.96

Pag. 183-188

Bulat Violeta, Elsing Stefan
 
German International Cooperation Agency
 
 
Disponibil în IBN: 20 februarie 2024


Rezumat

In the realm of development and international cooperation, projects often involve collaboration between various countries, organizations, and communities with distinct mentalities and cultural norms. Germany, as a major player in development assistance, engages in projects with diverse partner countries, each shaped by unique historical, social, and cultural backgrounds. Cultural responsiveness in this context entails recognizing and adapting to different mentalities, communication styles, and decision-making approaches. German evaluators collaborating with stakeholders from partner countries, such as the Republic of Moldova, must exercise cultural humility and empathy to bridge potential gaps in understanding and foster effective communication. In the Republic of Moldova it is common practice to have teams of external and local evaluators. This gives local evaluators the opportunity to have unique collaborations with experts from different countries. In addition to learning and knowledge transfer, this is a very valuable opportunity for local experts to pick up new working approaches, understanding of different cultural mentalities and application of different techniques adjusted to the local context. This research answers the question: What strategies address cultural responsiveness? What challenges do evaluators face in the project evaluation process when it comes to culturally responsive evaluation? And if such evaluations offer benefits to stakeholders involved in an evaluation process. In this context, Germany and the Republic of Moldova were analysed as case studies.

În domeniul dezvoltării și al cooperării internaționale, proiectele implică adesea colaborarea între diferite țări, organizații și comunități cu mentalități și norme culturale distincte. Germania, în calitate de actor major în domeniul asistenței pentru dezvoltare, se angajează în proiecte cu diverse țări partenere, fiecare dintre ele fiind modelată de un context istoric, social și cultural unic. Receptivitatea culturală în acest context presupune recunoașterea și adaptarea la mentalități, stiluri de comunicare și abordări decizionale diferite. Evaluatorii germani care colaborează cu părțile interesate din țările partenere, cum ar fi și Republica Moldova, trebuie să dea dovadă de smerenie și empatie culturală pentru a reduce eventualele diferențe de înțelegere și pentru a promova o comunicare eficientă. În Republica Moldova, există practica de a implica în echipele de evaluare experți străini care lucrează împreună cu experții locali. Acest lucru le oferă evaluatorilor locali posibilitatea de a avea colaborări unice cu experți din diferite țări. Pe lângă procesul de învățare și transferul de cunoștințe, aceasta este o oportunitate foarte valoroasă pentru experții locali de a prelua noi abordări de lucru, de a înțelege diferite mentalități culturale și de a aplica diferite tehnici adaptate la contextul local. Această cercetare răspunde la întrebarea: Care sunt strategiile care abordează receptivitatea culturală? Cu ce provocări se ciocnesc evaluatorii în procesul de evaluare a proiectelor când vine vorba de evaluări adaptate la specificul cultural? Și dacă astfel de evaluări oferă beneficii celor implicați într-un astfel de proces. În acest context, Germania și Republica Moldova au fost analizate ca studii de caz.

Cuvinte-cheie
culturally responsive evaluations, project evaluations, culturally responsive principles,

receptivitatea culturală, evaluarea proiectelor, principii de sensibilitate culturală