Anxietatea și factorii ce o condiţionează la elevii din ciclul gimnazial
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
168 12
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-23 16:24
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
159.942.5.072.4 (2)
Psihologie (3397)
SM ISO690:2012
RACU, Iulia. Anxietatea și factorii ce o condiţionează la elevii din ciclul gimnazial. In: Univers Pedagogic, 2023, nr. 4(80), pp. 12-16. ISSN 1811-5470. DOI: https://doi.org/10.52387/1811-5470.2023.4.02
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Univers Pedagogic
Numărul 4(80) / 2023 / ISSN 1811-5470

Anxietatea și factorii ce o condiţionează la elevii din ciclul gimnazial

Anxiety and its determinants at pupils from gymnasium

DOI:https://doi.org/10.52387/1811-5470.2023.4.02
CZU: 159.942.5.072.4

Pag. 12-16

Racu Iulia
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
Proiecte:
 
Disponibil în IBN: 16 februarie 2024


Rezumat

Articolul prezintă rezultatele unei cercetări experimentale a anxietății și a factorilor ce o condiționează la elevii din treapta gimnazială. Ca lot experimental am selectat 100 de elevi din clasele a V-a – a VIII-a. Pe întregul lot experimental am administrat Scala de manifestare a anxietății pentru copiii / Scala manifestării anxietății Taylor și Metoda de examinare a încrederii în sine (V. Romek). Ca finalitate a cercetării conchidem că anxietatea se întâlnește foarte frecvent la elevi (52% demonstrează nivelurile moderat și ridicat de anxietate). Anxietatea ridicată predomină la eleve comparativ cu elevii. Ca factori determinanți ale anxietății am evidențiat o încredere în sine și un curaj social scăzute. De asemenea, elevii cu anxietate manifestă nivel scăzut și moderat de inițiere a contactelor sociale.

The article presents the results of an experimental research on anxiety and its psychosocial determinants at pupil from gymnasium. As a sample we selected 100 pupils from 5th till 8th class. On all pupils we applied the following teste: Children Anxiety Manifest Test, Taylor Manifest Anxiety Scale and Self-confidence test by V. Romek. As results we established that anxiety is a characteristic for pupils (52% of pupils have a moderate and high level of anxiety). Anxiety is more particular for girls than for boys. As determinants of anxiety we highlighted a low level of self-confidence and courage. Also, for pupils with anxiety are specific a low and moderate level of initiation of social contacts.

Cuvinte-cheie
anxietate, elevi, eleve, factori ai anxietății,

anxiety, boys, girls, anxiety factors