Creativitate lexicală în limbajul publicistic
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
55 0
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
81`373.4:659.1 (1)
Lingvistică. Limbi (5052)
Publicitate. Reclamă (175)
SM ISO690:2012
SOBOL, Aliona. Creativitate lexicală în limbajul publicistic. In: Dimitrie Cantemir: memorie literară și studii culturale, 26 octombrie 2023, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Centrul Editorial-Poligrafic al USM, 2023, pp. 112-115. ISBN 978-9975-62-607-1 (PDF). DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.10213703
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Dimitrie Cantemir: memorie literară și studii culturale 2023
Conferința "Dimitrie Cantemir: memorie literară și studii culturale"
Chişinău, Moldova, 26 octombrie 2023

Creativitate lexicală în limbajul publicistic

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.10213703
CZU: 81`373.4:659.1

Pag. 112-115

Sobol Aliona
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 5 februarie 2024


Rezumat

Articolul se referă la mecanismul de formare a cuvintelor în limbajul publicistic, insistând asupra aspectelor semantic și structural. Majoritatea lexemelor apărute ocazional reprezintă o reacție a vorbitorilor la unele aspecte ale vieții social-politice. Viabilitatea acestor creații lexicale o va decide uzul.

The article deals with the mechanism of word formation in advertising language, with emphasis on semantic and structural aspects. Most of the lexemes occasionally occurring represent a reaction of speakers to some aspects of social-political life. The viability of these lexical creations will be decided by usage.

Cuvinte-cheie
creativitate lexicală, limbaj publicistic, formarea cuvintelor, derivare, nume proprii, Antroponime,

lexical creativity, publicity language, word formation, derivation, proper names, anthroponyms