Discursul mediatic ca spațiu material și simbolic
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
74 0
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
81`42:659.3 (1)
Lingvistică. Limbi (5052)
Publicitate. Informare. Relații cu publicul (389)
SM ISO690:2012
CAMEN, Dimitria. Discursul mediatic ca spațiu material și simbolic. In: Dimitrie Cantemir: memorie literară și studii culturale, 26 octombrie 2023, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Centrul Editorial-Poligrafic al USM, 2023, pp. 76-80. ISBN 978-9975-62-607-1 (PDF). DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.10213536
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Dimitrie Cantemir: memorie literară și studii culturale 2023
Conferința "Dimitrie Cantemir: memorie literară și studii culturale"
Chişinău, Moldova, 26 octombrie 2023

Discursul mediatic ca spațiu material și simbolic

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.10213536
CZU: 81`42:659.3

Pag. 76-80

Camen Dimitria
 
Necunoscută, România
 
 
Disponibil în IBN: 5 februarie 2024


Rezumat

Discursul mediatic este o modalitate de comunicare între vorbitori și forțele sociale.În cadrul discursului, acțiunile pot fi considerate emblematice deoarece pun în evidență cuvântul, comportamentul individual în raport cu discursul mediatic ca spațiu material și simbolic. Între informare, evocare sau povestire, discursul mediatic se afirmă prin aspectul dublu al dimensiunilor strategice, îndreptate în același timp către prezentul evenimentelor, ținând cont de memoria colectivă și de prospectare. Prin urmare, discursul mediatic devine cadrul schimbului fluctuant dintre emițător și receptor, limba și societatea fiind, pe de o parte oglindite, pe de altă parte recreate prin intermediul fragmentelor simbolice.

Media discourse is a framework for communication between speakers and social forces. Within the discourse, the actions can be considered emblematic because they highlight the word, the individual behavior in relation to the media discourse as a material and symbolic space. Between information, evocation or storytelling, the media discourse is affirmed by the double aspect of the strategic dimensions, directed at the same time, towards the present of the events, taking into accoount the collective memory and the prospecting. Therefore, the media discourse becomes the framework of the fluctuating exchange between sender and receiver, the language and the society being both mirrored and recreated by resorting to symbolic fragments.

Cuvinte-cheie
discurs, media, limbă, emiţător, receptor, expresia/conceptul Une(s) langue,

discourse, media, language, transmitter, receiver, the concept Une(s) langue