Using social networks in online education: the voice of the library
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
65 0
SM ISO690:2012
PATLIS, Larisa, CIOBANU, Victoria. Using social networks in online education: the voice of the library. In: Provocările și oportunitățile în bibliotecile din învățământ în contextul noilor realități: Symposia investigatio bibliotheca, Ed. 13, 20 octombrie 2021, Chişinău. Chişinău: ULIM, 2021, Ediția 13, p. 46.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Provocările și oportunitățile în bibliotecile din învățământ în contextul noilor realități
Ediția 13, 2021
Conferința "Provocările și oportunitățile în bibliotecile din învățământ în contextul noilor realități"
13, Chişinău, Moldova, 20 octombrie 2021

Using social networks in online education: the voice of the library


Pag. 46-46

Patlis Larisa, Ciobanu Victoria
 
Free International University of Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 22 ianuarie 2024


Rezumat

Although the majority of us uses social networks, few are aware of their growing role. Due to the options to choose topics and discussion groups specialized in a certain niche, as well as sorting users by age, studies, activity, categories of preferences and interests, social networks offer opportunities to promote not only LISD but also to build an active community around it. It is useful and important to know different platforms that bring us closer to users, to help them keep in touch with the library even during the pandemic when social network browsing has increased considerably. Attractive and interesting content strengthens user confidence, maintaining an active, diverse global community. The main purpose of the presentation is to prove the importance of online assets and the role they play in promoting the library.

Cuvinte-cheie
social networks, online education, library, service promotion