Articolul precedent |
Articolul urmator |
80 2 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-02-27 17:44 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
02:004 (128) |
Biblioteconomie (690) |
Știința și tehnologia calculatoarelor. Calculatoare. Procesarea datelor (4189) |
SM ISO690:2012 CHERADI, Natalia, RAILEAN, Elena. A new stage in the development of library management as an effect caused by the covid-19 pandemic. In: Universitas Europaea: spre o societate a cunoașterii prin europenizare și globalizare, 16-19 octombrie 2023, Chişinău. Chişinău: Universitatea Liberă Internațională din Moldova, 2023, pp. 214-217. ISBN 978-9975-3603-7-1. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Universitas Europaea: spre o societate a cunoașterii prin europenizare și globalizare 2023 | ||||||
Conferința "Universitas Europaea: spre o societate a cunoaşterii prin europenizare şi globalizare" Chişinău, Moldova, 16-19 octombrie 2023 | ||||||
|
||||||
CZU: 02:004 | ||||||
Pag. 214-217 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Pandemia COVID-19 a adus schimbări semnificative în gestionarea bibliotecilor din Republica Moldova, impunând adaptări rapide și transformări esențiale pentru a răspunde noilor provocări. În timpul crizei, bibliotecile au devenit piloni esențiali în furnizarea informațiilor și resurselor, contribuind la satisfacerea nevoilor informaționale ale comunității. Conducerea bibliotecilor a fost obligată să implementeze servicii online, să ofere instruire personalului și să asigure accesul utilizatorilor la resurse digitale, demonstrând astfel importanța flexibilității și adaptabilității în gestionarea acestor instituții. Cu resurse tehnice limitate, bibliotecile au reușit să furnizeze servicii la distanță, investind constant în instruirea angajaților pentru a îmbunătăți abilitățile digitale. Pandemia a schimbat prioritățile bibliotecilor, orientându-le către servicii online și promovarea intensivă pe rețelele de socializare. Serviciul „Întrebă bibliotecarul” a devenit crucial, oferind asistență la distanță și răspunsuri la întrebările utilizatorilor. Dezvoltarea creativității, gândirii critice și rezistenței la stres în rândul personalului a fost esențială pentru a face față provocărilor pandemiei. De asemenea, pandemia a evidențiat importanța integrării resurselor electronice în procesul educațional al universităților. Accesul la resurse licențiate și platforme de învățare online a devenit important în asigurarea continuității procesului de predare și învățare. Conducătorii bibliotecilor au beneficiat de instruire în gestionarea schimbărilor și situațiilor de criză, consolidându-și abilitățile de luare a deciziilor în momente critice. Pandemia a reprezentat o provocare semnificativă, dar și o oportunitate de dezvoltare și învățare. Cunoștințele acumulate oferă un fundament solid pentru orientarea viitoare a bibliotecilor universitare, cu accent pe extinderea serviciilor online, flexibilitate și creșterea continuă a competențelor angajaților. |
||||||
Cuvinte-cheie condiții de criză, pandemie globală, biblioteci academice, managementul bibliotecilor, utilizatori de informaţii, servicii de informare online, crisis conditions, global pandemic, academic libraries, library management, information users, online information services |
||||||
|