Articolul precedent |
Articolul urmator |
111 1 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-01-11 08:44 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
327:061.1UE:327(476) (1) |
Relații internaționale. Politică internațională. Activitate internațională. Politică externă (1443) |
Organizații guvernamentale și tipuri de cooperare (406) |
SM ISO690:2012 ZAGORCEA, Olga. Республика Беларусь в европейской политике соседства. In: Acțiunea de politică externă a Uniunii Europene: direcții, realizări și perspective, 12 aprilie 2023, Chişinău. Chişinău: Centrul Editorial-Poligrafic al USM, 2023, pp. 26-29. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Acțiunea de politică externă a Uniunii Europene: direcții, realizări și perspective 2023 | ||||||
Masa rotundă "Acțiunea de politică externă a Uniunii Europene: direcții, realizări și perspective" Chişinău, Moldova, 12 aprilie 2023 | ||||||
|
||||||
CZU: 327:061.1UE:327(476) | ||||||
Pag. 26-29 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Articolul analizează acțiunile Republicii Belarus în contextul politicii europene de vecinătate, focalizându-se pe relațiile acesteia cu Uniunea Europeană. Au-torul utilizează metodele unui analiză meticuloasă a literaturii de specialitate pentru a susține argumentele. Uniunea Europeană își construiește relațiile cu vecinii săi apropiați în cadrul Politicii Europene de Vecinătate (PEV). Scopul acestei politici este consolida-rea relațiilor dintre UE și țările vecine, pentru a crea o zonă sigură și prosperă, denu-mită „inelul țărilor prietenoase”, la frontierele Uniunii Europene. PEV a fost lansată în 2004 și cuprinde 16 state, împărțite în 10 state sudice și 6 state estice. UE se angajează să sprijine mai intens țările care implementează sau aspiră la reforme democratice, so-ciale și economice. Articolul subliniază existența principiului diferențierii, care permite UE să dezvolte relații unice cu fiecare dintre statele partenere, adaptându-se la situația specifică a fiecăreia. Se evidențiază patru domenii principale ale noii politici: guvernare adecvată, democrație, stat de drept și drepturile omului; dezvoltare economică durabi-lă; securitate; migrație și mobilitate. Autorul remarcă eforturile UE de a oferi sprijin financiar statelor partenere prin Instrumentul European de Vecinătate, cu un buget de 15 miliarde de euro în perioada 2014-2020. În ciuda inițiativelor de colaborare, Belarus a fost exclusă din Politica Europeană de Vecinătate, pe motiv că regimul autoritar al președintelui Lukașenko nu corespunde valorilor europene. Belarus susține că a avut întotdeauna relații pașnice și de cooperare cu vecinii săi, fără a se amesteca în afacerile lor. Concluzia articolului subliniază complexitatea relațiilor dintre UE și Belarus. Pe de o parte, Belarus este deschisă la propunerile Uniunii, dar, pe de altă parte, nu este dispusă să adopte noile principii democratice pe teritoriul său. |
||||||
Cuvinte-cheie Republica Belarus, Politică Europeană de Vecinătate, UE, reforme democratice, diferenţiere, democratizare, regim autoritar, Republic of Belarus, European Neighborhood Policy, EU, democratic reforms, differentiation, democratization, authoritarian regime |
||||||
|