Exercitarea actului educativ în sistem universitar
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
776 2
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-17 12:34
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
378.015.3 (31)
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2676)
SM ISO690:2012
STATI, Uliana. Exercitarea actului educativ în sistem universitar. In: EU: Building links to Eastern Partnership Countries, Ed. Ediția 1, 15-16 martie 2023, Chişinău. Chişinău: 2023, Ediția 1, pp. 83-89. ISBN 978-9975-175-46-3.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
EU: Building links to Eastern Partnership Countries
Ediția 1, 2023
Conferința "EU: Building links to Eastern Partnership Countries"
Ediția 1, Chişinău, Moldova, 15-16 martie 2023

Exercitarea actului educativ în sistem universitar

CZU: 378.015.3

Pag. 83-89

Stati Uliana
 
Academia Militară a Forţelor Armate “Alexandru cel Bun”
 
 
Disponibil în IBN: 5 ianuarie 2024


Rezumat

Human relations always take place in an organized social environment - in a family, in a group, in a community, in a military group, in a society that has developed techniques, categories, rules, norms and values relevant to foster human interactions. Therefore, understanding the psychological facts that occur within human interactions, requires understanding the connection between these facts and the social context in which they occur. From the perspective of sociology, the education process takes place in an organized social framework, through largely interpersonal processes. This means that none of those who are part of the network of interpersonal relationships that form the educational complex can be considered as a passive, inert object. Thus, the way the student reacts in the classroom will be determined by factors such as: the concordance of the goals with those of the teacher and with the reactions that he thinks others (teachers, parents, etc.) will have towards his behavior. The conceptions and behavior of students and the teaching staff are affected by a number of factors: the types of behavior specific to the informal groups to which they belong, the social structure of the collective and the atmosphere created in the classroom, by applying various methods and styles of school management; the intemal organizational environment of the school, the extracurricular influences coming from the family environment, the community and society in general.

Relaţiile umane au loc întotdeauna într-un mediu social organizat - în familie, în grup, în comunitate, în colectiv militar, într-o societate care a dezvoltat tehnici, categorii, reguli și valori relevante pentru interacţiunile umane. De aceea înţelegerea faptelor psihologice, care au loc în cadrul interacţiunilor umane necesită pătrunderea legăturii dintre aceste fapte şi contextul social în care se produc. Din perspectiva sociopsihologiei, procesul de educare se desfăşoară într-un cadru social organizat, prin procese în mare parte interpersonale, nici din cei care fac parte din reţeaua de relaţii interpersonale ce formează complexul educaţional, nu poate fi considerat drep un obiect pasiv, inert. Modul în care elevul reacţionează în clasă va fi determinat de factori cum sunt: concordanța scopurilor sale cu cele ale profesorului şi cu reacţiile pe care el crede că ceilalţi (profesori, părinţi etc.), le vor avea faţa de comportamentul său. Concepţiile şi comportamentul elevilor, ale corpului didactic sunt afectate de un număr de factori: tipurile de comportament specifice grupurilor informale cărora le aparţin; structura socială a colectivului şi atmosfera creată în clasă, prin aplicarea diverselor procedee şi stiluri de conducere a şcolii; mediul de organizare internă a şcolii; influenţele extraşcolare ce emană din mediul familiei, al comunităţii și al societății în general.

Cuvinte-cheie
university system, educational process, pedagogical and didactic principles, pedagogical knowledge, psycho-pedagogical logic, theoretical and applied approach, teaching staff status,

sistem universitar, proces de învățământ, principiile pedagogice şi didactice, cunoaşterea pedagogică, logica psihopedagogică, abordare teoretică şi aplicativă, statutul cadrului didactic