Articolul precedent |
Articolul urmator |
65 4 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-07 11:22 |
SM ISO690:2012 BĂLAN, Marin. Poate fi predată etica? In: Cercetarea, dezvoltarea și inovarea din perspectiva eticii globale, Ed. 4, 12 mai 2023, Chişinău. Chişinău: Tehnica-UTM, 2023, Ediția 4, pp. 17-23. ISBN 978-9975-45-971-6 (PDF). |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Cercetarea, dezvoltarea și inovarea din perspectiva eticii globale Ediția 4, 2023 |
|||||||
Conferința "Cercetarea, dezvoltarea și inovarea din perspectiva eticii globale" 4, Chişinău, Moldova, 12 mai 2023 | |||||||
|
|||||||
Pag. 17-23 | |||||||
|
|||||||
Descarcă PDF | |||||||
Rezumat | |||||||
Filosofii au pus întrebarea dacă etica poate fi predată atunci când au avut în față idealul unei educații care să asigure formarea și îmbunătățirea conduitei tinerilor. Implementarea unui învăţământ axat pe pregătirea etică a generat și discuții despre dezvoltarea unor noi abordări şi metodologii de predare. În dialogurile lui Platon, astfel de discuții iau forma unor interogări radicale, întreprinse în general de Socrate care se întreabă despre însăși posibilitatea acestei sarcini: „Se poate preda virtutea?”. După Aristotel, conduita morală nu rezultă din simpla conștientizare a anumitor principii sau din învățarea unor maxime morale, ci este rezultatul unui exercițiu practic. |
|||||||
Cuvinte-cheie Aristotle, ethics, moral education, Plato, virtue |
|||||||
|