Comunicare media – soluția de bază în creșterea gradului de conștientizare al populațieI
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
110 1
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-04 11:33
SM ISO690:2012
HANI, Sadek Muhammad Abu. Comunicare media – soluția de bază în creșterea gradului de conștientizare al populațieI. In: Cercetarea în biomedicină și sănătate: calitate, excelență și performanță, Ed. 1, 18-20 octombrie 2023, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: 2023, p. 141. ISSN 2345-1476.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Cercetarea în biomedicină și sănătate: calitate, excelență și performanță 2023
Conferința "Cercetarea în biomedicină și sănătate: calitate, excelență și performanță"
1, Chişinău, Moldova, 18-20 octombrie 2023

Comunicare media – soluția de bază în creșterea gradului de conștientizare al populațieI

Media communication – the basic solution in raising population awareness


Pag. 141-141

Hani Sadek Muhammad Abu
 
Universitatea de Stat de Medicină şi Farmacie „Nicolae Testemiţanu“
 
 
Disponibil în IBN: 28 decembrie 2023


Rezumat

Introducere. Încălzirea globală reprezintă o problemă iminentă pusă în fața omenirii. Efecte asupra sănătății pot fi prevenite, în mare parte, prin creșterea gradului de conștientizare a problemei, cunoașterea cauzelor, consecințelor și comportamentului în diferite situații. Ca mijloc de informare poate servi mass-media. Scopul lucrării. Evidențierea aspectelor eficienței mediatizării informațiilor despre încălzirea globală pentru populație. Material și metode. Sursele bibliografice utilizate au fost selectate din baza de date PubMed. Au fost studiate articole științifice de cercetare, despre conștientizarea fenomenului încălzirii globale, despre modalitățile și mijloacele eficiente de comunicare a informațiilor și preferințele populației cu referire la sursele de informare. Perioada de cercetare – articole publicate în aa. 2018-2022. Rezultate. O comunicare media bună contribuie la eforturile generale prin următoarele: dezvoltarea, menținerea sau recâștigarea încrederii; îmbunătățirea cunoștințelor și înțelegerii/conceptualizării; ghidarea și încurajarea atitudinilor, deciziilor, acțiunilor și comportamentelor adecvate; încurajarea colaborării și cooperării. Comunicarea eficientă prin mass-media furnizează populației informație exactă, clară, obiectivă, consecventă, completă și la timp și este punctul de reper în dezvoltarea unei populații informate, ceea ce presupune: implicare, interes, raționament, reflectare, orientare spre identificarea soluțiilor, cooperare și colaborare; preocupare adecvată riscului; probabilitate mai mare de a întreprinde acțiunile potrivite. Concluzii. Populația are nevoie de mesaje credibile, cu informații detaliate, ilustrate.

Background. Global warming is an imminent problem facing humanity. Effects on health can be prevented, in large part, by increasing awareness of the problem, knowing the causes, consequences, and behavior in different situations. Mass media can serve as a means of information. Objective of the study. Highlighting aspects of the effectiveness of mediating information about global warming to the population. Material and methods. The bibliographic sources used were selected from the PubMed database. Scientific research articles were studied, about the awareness of the phenomenon of global warming, about the ways and effective means of communicating information and the preferences of the population with reference to the sources of information. Research period – articles published in 20182022. Results. Good media communication contributes to overall efforts by: developing, maintaining or regaining trust; improving knowledge and understanding/conceptualization; guiding and encouraging appropriate attitudes, decisions, actions and behaviors; encouraging collaboration and cooperation. Effective communication through mass media provides the population with accurate, clear, objective, consistent, complete and timely information and is the benchmark in the development of an informed population, which implies: involvement, interest, reasoning, reflection, orientation towards identifying solutions, cooperation and collaboration; appropriate concern for the risk; more likely to take the right actions. Conclusion. The population needs credible messages with detailed, illustrated information.

Cuvinte-cheie
comunicare, mass-media, încălzire globală, cunoștințe.,

communication, media, global warming, knowledge.