Articolul precedent |
Articolul urmator |
110 1 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-04 11:33 |
SM ISO690:2012 HANI, Sadek Muhammad Abu. Comunicare media – soluția de bază în creșterea gradului de conștientizare al populațieI. In: Cercetarea în biomedicină și sănătate: calitate, excelență și performanță, Ed. 1, 18-20 octombrie 2023, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: 2023, p. 141. ISSN 2345-1476. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Cercetarea în biomedicină și sănătate: calitate, excelență și performanță 2023 | ||||||
Conferința "Cercetarea în biomedicină și sănătate: calitate, excelență și performanță" 1, Chişinău, Moldova, 18-20 octombrie 2023 | ||||||
|
||||||
Pag. 141-141 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Introducere. Încălzirea globală reprezintă o problemă iminentă pusă în fața omenirii. Efecte asupra sănătății pot fi prevenite, în mare parte, prin creșterea gradului de conștientizare a problemei, cunoașterea cauzelor, consecințelor și comportamentului în diferite situații. Ca mijloc de informare poate servi mass-media. Scopul lucrării. Evidențierea aspectelor eficienței mediatizării informațiilor despre încălzirea globală pentru populație. Material și metode. Sursele bibliografice utilizate au fost selectate din baza de date PubMed. Au fost studiate articole științifice de cercetare, despre conștientizarea fenomenului încălzirii globale, despre modalitățile și mijloacele eficiente de comunicare a informațiilor și preferințele populației cu referire la sursele de informare. Perioada de cercetare – articole publicate în aa. 2018-2022. Rezultate. O comunicare media bună contribuie la eforturile generale prin următoarele: dezvoltarea, menținerea sau recâștigarea încrederii; îmbunătățirea cunoștințelor și înțelegerii/conceptualizării; ghidarea și încurajarea atitudinilor, deciziilor, acțiunilor și comportamentelor adecvate; încurajarea colaborării și cooperării. Comunicarea eficientă prin mass-media furnizează populației informație exactă, clară, obiectivă, consecventă, completă și la timp și este punctul de reper în dezvoltarea unei populații informate, ceea ce presupune: implicare, interes, raționament, reflectare, orientare spre identificarea soluțiilor, cooperare și colaborare; preocupare adecvată riscului; probabilitate mai mare de a întreprinde acțiunile potrivite. Concluzii. Populația are nevoie de mesaje credibile, cu informații detaliate, ilustrate. |
||||||
Cuvinte-cheie comunicare, mass-media, încălzire globală, cunoștințe., communication, media, global warming, knowledge. |
||||||
|