Articolul precedent |
Articolul urmator |
92 2 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-02-19 21:47 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
373.3.091.27 (9) |
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2016) |
SM ISO690:2012 MIHĂILESCU, Natalia, COVALENCO, Maria. Organizarea procesului de evaluare criterială prin descriptori la disciplina limba și literatura română în învățământul primar. In: International Congress: „Research – Innovation – Innovative Entrepreneurship“, 13-14 octombrie 2023, Chişinău. Chişinău: CEP UPSC, 2023, pp. 156-166. ISBN 978-9975-46-831-2. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
International Congress 2023 | ||||||
Conferința "Research – Innovation – Innovative Entrepreneurship" Chişinău, Moldova, 13-14 octombrie 2023 | ||||||
|
||||||
CZU: 373.3.091.27 | ||||||
Pag. 156-166 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Evaluarea are un rol foarte important în activitatea pedagogică. Este procesul prin care se validează secvențele educative dar și un mijloc de delimitare, fixare și intervenție asupra conținuturilor și obiectivelor educaționale. Scopul principal al evaluării competențelor școlare obținute este corectarea și perfecționarea continuă a procesului de predare-învățare. Ca acțiune integrată procesului de învățământ, evaluarea este în primul rînd o acțiune pedagogică, având acțiuni formative și implicând obiective, metode, tehnici și mijloace specifice acțiunii educative, așa încât punctul de vedere pedagogic nu trebuie să lipsească din nici o analiză asupra evaluării. Evaluarea este însă și o instituție socială, oficializată și reglementată juridic, ea imprimă o dimensiune socială rezultatelor predării și învățării, condiționează absolvirea și accesul pe treptele sistemului de învățământ, este baza recunoașterii sociale a studiilor. Funcțiile sociale și economice ale evaluării obligă deci și la o abordare sociologică și economică a acesteia. Evaluarea școlară depășește cadrul strict al procesului de învățământ al școlii. Evaluând elevii, evaluăm în același timp și profesorii, calitatea predării didactice. Putem spune că fiecare notă școlară, fiecare performață a elevilor sunt rezultatul unor mulțime de factori, de la cei individuali la cei sociali, reprezentând un indicator semnificativ de eficiență pentru toate componentele procesului de învățământ. Evaluarea are loc într-un câmp psiho-social de forțe care interacționează între ele, alcătuit dintre relații interumane, reprezentări, atitudini, motivații, mentalități, așa încât evaluarea poate și trebuie să fie abordată și din perspectiva psihosocială. |
||||||
Cuvinte-cheie evaluare şcolară, evaluare criterială, competențe școlare, perfecționare continuă etc., school evaluation, criterion evaluation, school skills, continuous improvement, etc. |
||||||
|