Interconexiuni dintre dimensiunile epuizării profesionale și resursele postului la pedagogi
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
130 0
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
159.944:37.011.31 (2)
Psihologie (3398)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3934)
SM ISO690:2012
CROITORIU, Nicoleta. Interconexiuni dintre dimensiunile epuizării profesionale și resursele postului la pedagogi. In: Univers Pedagogic, 2023, nr. 2(78), pp. 111-119. ISSN 1811-5470. DOI: https://doi.org/10.52387/1811-5470.2023.2.17
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Univers Pedagogic
Numărul 2(78) / 2023 / ISSN 1811-5470

Interconexiuni dintre dimensiunile epuizării profesionale și resursele postului la pedagogi

Interconections between the dimensions of professional burnout and the job’s resources for the auxiliar teachers

DOI:https://doi.org/10.52387/1811-5470.2023.2.17
CZU: 159.944:37.011.31

Pag. 111-119

Croitoriu Nicoleta
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 24 noiembrie 2023


Rezumat

Articolul dat reflectă date teoretice și empirice privind gradul de manifestare a dimensiunilor epuizării profesionale la pedagogii care activează în diferite medii educaționale: școli speciale, școli incluzive, școli cu copii cu dezvoltare tipică. Scopul cercetării constă în analiza particularităților relației dintre dimensiunile epuizării profesionale și unele resurse ale postului. Având la bază Modelul Solicitări-Resurse ale Postului, au fost determinate interconexiunile dintre suportul social al colegilor, autonomia postului, oportunitățile pentru dezvoltare, feedbackul pentru performanță și epuizarea profesională la pedagogi. Cercetarea a fost realizată pe 210 cadre didactice, care își desfășoară activitatea în diferite tipuri de instituții de învățământ preuniversitar.

The quoted article underlines the theoretical and empirical data, regarding the degree of manifestation for the dimensions of the professional burnout among the support teachers who work in different educational environments: special schools, inclusive schools, schools for children with typical development. The purpose of this research is to analyze the particularities of the connections between the dimensions of the professional burnout and the job’s resources. Taking into consideration The Job’s Requirements-The Job’s Resources, there were established the interconnections between the job’s autonomy, the development oportunities, the performance feedback and the support teachers’s professional burnout. The research has been done on 210 support teachers, who are performing their job in different types of educational institutions.

Cuvinte-cheie
epuizare profesională, extenuare emoțională, depersonalizare, reducerea realizărilor personale, resurse ale postului, cadre didactice,

professional burnout, emotional burnout, depersonalisation, low personal achievements, job’s resources, teachers and support teachers