Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
130 0 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
159.944:37.011.31 (2) |
Psihologie (3398) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3934) |
SM ISO690:2012 CROITORIU, Nicoleta. Interconexiuni dintre dimensiunile epuizării profesionale și resursele postului la pedagogi. In: Univers Pedagogic, 2023, nr. 2(78), pp. 111-119. ISSN 1811-5470. DOI: https://doi.org/10.52387/1811-5470.2023.2.17 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Univers Pedagogic | ||||||
Numărul 2(78) / 2023 / ISSN 1811-5470 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.52387/1811-5470.2023.2.17 | ||||||
CZU: 159.944:37.011.31 | ||||||
Pag. 111-119 | ||||||
|
||||||
Rezumat | ||||||
Articolul dat reflectă date teoretice și empirice privind gradul de manifestare a dimensiunilor epuizării profesionale la pedagogii care activează în diferite medii educaționale: școli speciale, școli incluzive, școli cu copii cu dezvoltare tipică. Scopul cercetării constă în analiza particularităților relației dintre dimensiunile epuizării profesionale și unele resurse ale postului. Având la bază Modelul Solicitări-Resurse ale Postului, au fost determinate interconexiunile dintre suportul social al colegilor, autonomia postului, oportunitățile pentru dezvoltare, feedbackul pentru performanță și epuizarea profesională la pedagogi. Cercetarea a fost realizată pe 210 cadre didactice, care își desfășoară activitatea în diferite tipuri de instituții de învățământ preuniversitar. |
||||||
Cuvinte-cheie epuizare profesională, extenuare emoțională, depersonalizare, reducerea realizărilor personale, resurse ale postului, cadre didactice, professional burnout, emotional burnout, depersonalisation, low personal achievements, job’s resources, teachers and support teachers |
||||||
|