Influenţa anxietăţii asupra performanţelor mnezice la copii de vârstă școlară mică
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
258 0
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.3.04:159.953.33 (1)
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2016)
Psihologie (3398)
SM ISO690:2012
POTÂNG, Angela, ȘTERBEȚ, Ruxandra. Influenţa anxietăţii asupra performanţelor mnezice la copii de vârstă școlară mică. In: Univers Pedagogic, 2023, nr. 2(78), pp. 97-103. ISSN 1811-5470. DOI: https://doi.org/10.52387/1811-5470.2023.2.15
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Univers Pedagogic
Numărul 2(78) / 2023 / ISSN 1811-5470

Influenţa anxietăţii asupra performanţelor mnezice la copii de vârstă școlară mică

The influence of anxiety on memory functioning for primary school students

DOI:https://doi.org/10.52387/1811-5470.2023.2.15
CZU: 373.3.04:159.953.33

Pag. 97-103

Potâng Angela, Șterbeț Ruxandra
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
Proiecte:
 
Disponibil în IBN: 24 noiembrie 2023


Rezumat

Studiul de față își propune să investigheze memoria de scurtă durată (MSD), unul dintre cele mai importante corelate ale performanței școlare, în corelație cu un nivel ridicat de anxietate și frustrare la copiii de vârstă școlară mică. Interesul psihologilor referitor la investigarea acestei relații la copii a fost orientat până acum mai mult la investigarea impactului anxietăţii şi frustrării asupra performanței școlare, decât asupra memoriei. Rezultatele obținute în urma aplicării probelor arată faptul că atât anxietatea, cât și frustrarea s-au dovedit a fi factori importanți în influențarea variației memoriei verbale imediate la copiii de vârstă școlară mică.

This article addresses the importance of investigating short-term memory (MSD), one of the most important correlates of school performance, in relation to high levels of anxiety and frustration for primary school students. Analyzing the relationship between MSD - anxiety - frustration in children, we can say that we are facing a lack of scientific evidence. The interest of psychologists regarding the investigation of this relationship in children is summing up so far to the investigation of the impact of anxiety and frustration on school performance. The results obtained show that both anxiety and frustration were found to be significant factors in accounting for the variance in verbal working memory.

Cuvinte-cheie
memorie, procese mnezice, anxietate, frustrare, elevi de vârstă şcolară mică,

memory, mental processes, anxiety, frustration, primary school students