Valorile apriorică și situativă a starii de bine în școală
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
123 9
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-11 16:17
SM ISO690:2012
POSŢAN, Liliana, POPESCU, Marin. Valorile apriorică și situativă a starii de bine în școală. In: Inovații pedagogice în sfera digitală, Ed. Ediția a 8-a, 27 noiembrie 2020, Chişinău. Chişinău: Policolor, 2020, Ediția a VIII-a, pp. 176-182. ISBN 978-9975-3405-1-9.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Inovații pedagogice în sfera digitală
Ediția a VIII-a, 2020
Conferința "Inovaţii pedagogice în era digitală"
Ediția a 8-a, Chişinău, Moldova, 27 noiembrie 2020

Valorile apriorică și situativă a starii de bine în școală


Pag. 176-182

Posţan Liliana, Popescu Marin
 
Universitatea de Stat din Tiraspol
 
 
Disponibil în IBN: 23 noiembrie 2023


Rezumat

În ultimul timp se discută tot mai insistent despre starea de bine a elevilor acasă, la școală, în comunitate, remarcându-se necesitarea studierii acesteia. În cea mai mare măsură, calitatea activităților desfășurate de zi cu zi depinde de starea de bine individuală și socială. În articol analizăm concepul de stare de bine, prezumând că, starea de bine are o valoare apriorică și o valoare situativă. În logica demersului analitic, facem trimiteri la surse bibliografice în care sunt analizate componentele și contextele în care este experimentată starea de bine, analizăm instrumental de evaluare externă a instituțiilor de învățământ general în Republica Moldova, sțabilind standardele care abordează direct si indirect crearea, asigurarea și menținerea stării de bine în școală, analizăm conceptual de stare de bine din perspectiva genezei și evoluției sale. Constatăm că, școala la originile sale, are menirea să fie spațiul și instrumentul de creare a stării de bine în aspectele sale situaționale și sociale, având și semnificatia de „timp liber”.

Lately there has been increasing discussion about the well-being of students at home, at school, in the community, noting the need to study it. Most of all, the quality of the daily activities depends on the individual and social well-being. In the article we analyze the concept of well-being, assuming that, well-being has an apriority value and a situational value. In the logic of the analytical approach, we refer to bibliographic sources in which the components and contexts in which well-being is experienced are analyzed, we analyze the instrumental external evaluation of general educational institutions in the Republic of Moldova, ranking standards that directly and indirectly address the creation, assurance and maintenance of well-being in school, we analyze conceptually well-being from the perspective of its genesis and evolution. We note that the school at its origins is meant to be the space and instrument for creating well-being in its situational and social aspects, having also the meaning of „free time”.

Cuvinte-cheie
stare de bine, starea de bine în școală, componentele stării de bine, teoriile moderne asupra stării de bine, timpul liber,

well-being, well-being in school, components of well-being, modern theories on well-being, leisure time