Articolul precedent |
Articolul urmator |
![]() |
![]() ![]() |
Ultima descărcare din IBN: 2024-05-20 16:29 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
658.8 (91) |
Vânzare. Desfacere. Marketing. Repartiție (90) |
![]() CAZACU, Natalia. Utilizarea tehnicilor de merchandising în scopul creșterii gradului de atractivitate a produselor. In: Tezele celei de-a 75-a conferinţă ştiinţifică a studenţilor, masteranzilor și doctoranzilor, Ed. 75, 30 iunie 2022, Chişinău. Chişinău: Universitatea Agrară, 2022, p. 150. ISBN 978-9975-64-336-8. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Tezele celei de-a 75-a conferinţă ştiinţifică a studenţilor, masteranzilor și doctoranzilor 2022 | ||||||
Conferința "Conferinţa ştiinţifică a studenţilor" 75, Chişinău, Moldova, 30 iunie 2022 | ||||||
|
||||||
CZU: 658.8 | ||||||
Pag. 150-150 | ||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Rezumat | ||||||
Rezultatele prezentate se referă la principalele tehnici de merchandising care favorizează naşterea sau modificarea intenţiei de cumpărare a clientului, ajutând produsul să se vândă mai repede, în condiţii de eficienţă economică. Scopul cercetărilor constă în studierea ansamblului de tehnici de merchandising și rolul acestora în sporirea gradului de atractivitate a produselor. Pentru realizarea scopului propus au fost înaintate următoarele obiective: de a înțelege semnificația, rolul și principiile merchandisingului, de a analiza modalitățile de etalare a mărfurilor conform principiilor merchandisingului, de a estima contribuția merchandisingului la captarea atenției cumpărătorului și sporirea vânzărilor. Cercetările au fost realizate în cadrul Departamentului Economie, Marketing și Științe socio-umane în baza informațiilor culese din literatura de specialitate, studii și cercetări în domeniu. În calitate de metode de cercetare au servit: metoda observării, metoda de analiză și sinteză, metoda grupării, comparaţia. În baza rezultatelor obținute s-a constatat că, merchandisingul este ansamblul de metode şi tehnici de prezentare activă, în cele mai bune condiţii materiale şi psihologice ale unui produs, la locul de vânzare, în scopul optimizării vânzărilor şi pentru a aduce un plus de satisfacţie clientelei în timpul căutării şi cumpărării produselor. Cel mai important aspect la care se referă merchandisingul este amplasamentul de comercializare a produsului în magazine sau în cadrul unui raion (etalare, eşantionare, condiţionare, preambalare, marcare, etichetare ş. a.). O buna poziţionare consta în definirea corectă a asortimentului, alegerea referinţelor pentru găsirea locului potrivit şi acoperirea cat mai completă a cererii. Astfel, merchandisingul înseamnă optimizarea spațiului de vânzare cu: - Produsul potrivit (sortimentele); - La locul potrivit (amenajarea-organizarea-implantarea); - La momentul potrivit (anotimpurile-modelele-stocurile); - La prețul potrivit; - Informația potrivită. Importanţa merchandisingului în procesul luarii deciziei de cumpărare poate fi evidenţiată prin faptul că mai mult de jumătate din deciziile de cumpărare sunt luate în magazin. Astfel revine în sarcina merchandiserului să asigure, prin modul de organizare a dispunerii mărfurilor în sala de vânzare, mobilierul de etalare, politica de pret şi frecvenţa promovarii, înlesnirea luării deciziei de cumpărare. Rezultatele cercetărilor au permis formularea următoarelor concluzii: - Merchandisingul este un concept ce va revigora vînzările pe piaţa sau un instrument demn de promovare a vînzărilor. - Activitatea de merchandising este o parte a activităţii de marketing care acţionează asupra consumatorilor, în sensul promovării vînzărilor şi utilizării anumitor produse şi servicii. - Prin intermediul merchandisingului produsele şi serviciile sunt puse în valoare, devin mai atractive pentru consumatori, prin variatele acţiuni menite să evidenţieze condiţiile de preţ, de livrare, de plată. |
||||||
|