Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
173 10 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-07 13:45 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
615.15:366.61 (1) |
Farmacia în general şi profesia de farmacist (184) |
Consumerism (156) |
SM ISO690:2012 ADAUJI, Stela. Asigurarea informațională a comunicării farmacistului în procesul de asistență farmaceutică a populației. In: Sănătate Publică, Economie şi Management în Medicină , 2023, nr. 2(95), pp. 20-27. ISSN 1729-8687. DOI: https://doi.org/10.52556/2587-3873.2023.2(95).03 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Sănătate Publică, Economie şi Management în Medicină | ||||||
Numărul 2(95) / 2023 / ISSN 1729-8687 /ISSNe 2587-3873 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.52556/2587-3873.2023.2(95).03 | ||||||
CZU: 615.15:366.61 | ||||||
Pag. 20-27 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
În urma studierii particularităților de comunicare a farmacistului în procesul de asistență cu medicamente a populației, s-a propus un model schematic al acestui proces. Prin intermediul unui chestionar completat de 320 de farmaciști, s-a constatat că 94,68% dintre aceștia dețin abilități de comunicare verbală și sunt implicați în procesul de consiliere a pacienților la eliberarea medicamentelor, inclusiv a celor din lista Rx. De asemenea, farmaciștii dispun de surse necesare pentru a obține informații despre medicamente și posedă cunoștințele și abilitățile necesare pentru a identifica și evalua problemele de sănătate ale pacienților în cazul tratamentelor de automedicație și pentru a monitoriza aceste procese. Un aspect important evidențiat în studiu este lipsa instrumentelor de informare operativă (nemijlocit în procesul de asistență cu medicamente) referitoare la aspectele utilizării medicamentelor în funcție de manifestările clinice ale îmbolnăvirii. De asemenea, s-a constatat că nu există posibilitatea de a accesa informații obiective cu privire la caracteristica pacientului referitoarea la nevoile sale de sănătate din sistemele informaționale existente în exploatare. Aceste instrumente pot fi dezvoltate în cadrul sistemelor informaționale existente, precum și prin integrarea sistemelor informaționale farmaceutice în sistemul de asistență medicală a populației în condiții de ambulator prin modulul de prescripție electronică ce se află în prezent în curs de elaborare și implementare. Procesul de comunicare dintre farmacist și pacient este influențat de mai mulți factori care pot reduce eficiența comunicării, precum și de anumite activități profesionale pe care farmacistul le realizează ca atribuții de serviciu: întocmirea documentelor, evidența, gestionarea stocurilor de medicamente, monitorizarea acestora, gestionarea fluxului de pacienți etc. |
||||||
Cuvinte-cheie asistenţa farmaceutică, farmacist, comunicare, asigurare informaţională, pharmaceutical assistance, pharmacist, communication, information support, фармацевтическая помощь, фармацевт, общение, обеспечение информации |
||||||
|