Articolul precedent |
Articolul urmator |
134 0 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.042:811.111 (2) |
Educație din punctul de vedere al celui educat, al elevului. Îndrumare (252) |
Limba engleză (677) |
SM ISO690:2012 ŞCHIOPU, Lucia. Rolul metacogniţiei în asimilarea limbii engleze prin învăţarea personalizată. In: Oportunităţi de dezvoltare şi optimizare curriculară pe aria limbă şi comunicare în gimnaziu şi liceu, 27 mai 2017, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2017, pp. 52-57. ISBN 978-9975-46-323-2. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Oportunităţi de dezvoltare şi optimizare curriculară pe aria limbă şi comunicare în gimnaziu şi liceu 2017 | ||||||
Conferința "Oportunităţi de dezvoltare şi optimizare curriculară pe aria limbă şi comunicare în gimnaziu şi liceu" Chişinău, Moldova, 27 mai 2017 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.042:811.111 | ||||||
Pag. 52-57 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Metacognition or „thinking about thinking” refers to mental processes that control, rule the way we think. Metacognition is essentially important in the process of acquiring a foreign language in the personalized learning system, since the students must be aware of their own learning processes in order to take decisions regarding the use of metacognitive strategies that will facilitate the mechanism of linguistic acquisition. Metacognition is the domain that controls the knowledge, cognitive and affective processes that begin to develop at the age of 3-5 years, when the so-called „Theory of Mind” takes shape; metacognitive skills are developed at the age of 8-10 years, while monitoring and evaluation skills only come much later. Metacognitive knowledge can be: declarative knowledge, procedural knowledge, conditional knowledge. |
||||||
Cuvinte-cheie metacognition, declarative knowledge, procedural knowledge, conditional knowledge, metacognitive strategy, metacogniţie, cunoştinţe declarative, cunoştinţe procedurale, cunoştinţe condiţionale, strategie metacognitivă |
||||||
|