Valențele formative ale activităților ludice în dezvoltarea personalității copilului
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
152 2
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-06 15:56
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
159.922.72 (28)
Psihologie (3416)
SM ISO690:2012
ȘTEFAN, Diana. Valențele formative ale activităților ludice în dezvoltarea personalității copilului. In: Oportunități de implicare a tinerilor în procesul de cercetare, 4 mai 2023, Chişinău. Tipografia "Centrografic”, 2023, Ediția a III-a, pp. 69-77. ISBN 978-9975-88-113-5.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Oportunități de implicare a tinerilor în procesul de cercetare
Ediția a III-a, 2023
Conferința "Oportunități de implicare a tinerilor în procesul de cercetare"
Chişinău, Moldova, 4 mai 2023

Valențele formative ale activităților ludice în dezvoltarea personalității copilului

The educational values of fun activities in the development of the child's personalityties

CZU: 159.922.72

Pag. 69-77

Ștefan Diana
 
Universitatea de Stat „Bogdan Petriceicu Hasdeu“, Cahul
 
 
Disponibil în IBN: 9 octombrie 2023


Rezumat

Metoda ludică, în pedagogia modernă este considerată una dintre cele mai reușite mijloace de educație și instruire care contribuie la dezvoltarea multilaterală a personalității copiilor. Această metodă favorizează învăţarea prin creativitate și imprimă activităţii didactice un caracter dinamic şi atrăgător, prin care copilul achiziționează cunoștințe, în plan intelectual, social, emoțional, fizic și motric. În prezentul articol sunt scoase în evidență avantajele utilizării activităţilor ludice la însușirea tuturor compartimentelor unităților curriculare și la toate nivelele din sistemul de învățământ. Pedagogului îi revine rolul de a integra cu succes în procesul educațional activități cu conținut ludic; poate preda tema nouă, consolida sau evalua cunoștințele discipolilor, astfel încât personalitatea copilului să cunoască modificări şi transformări pozitive. De asemenea sunt prezentate valențele formative ale activităților ludice în dezvoltarea personalității copilului în conformitate cu criteriul de vârstă, începând cu vârsta educației timpurii și a vârstei școlarului din nivelul învățământului general.

The playful method, in modern pedagogy, is considered one of the most successful means of education and training that contributes to the multilateral development of children's personality. This method favors learning through creativity and gives the didactic activity a dynamic and attractive character, through which the child acquires intellectual, social, emotional, physical and motor skills. In this article, the advantages of using playful activities for the acquisition of all the compartments of the curricular units and at all educational levels are highlighted. The role of the pedagogue is to successfully integrate activities with playful content into the educational process, so that the child's personality experiences positive changes and transformations. Also, the formative valences of playful activities in the development of the child's personality are presented according to the age criterion, starting with the age of early education, preschool, primary school and adolescent.

Cuvinte-cheie
metodă, ludic, personalitate, paradigmă, aptitudine,

Method, playful, personality, paradigm, aptitude