Contribuția recompenselor în dezvoltarea comportamentului preșcolarilor
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
142 10
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-18 18:03
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.018.1 (221)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3934)
SM ISO690:2012
CARABET, Natalia. Contribuția recompenselor în dezvoltarea comportamentului preșcolarilor. In: Science and education: new approaches and perspectives, Ed. 25, 24-25 martie 2023, Chişinău. Chişinău: (CEP UPSC, 2023, Seria 25, Vol.2, pp. 167-172. ISBN 978-9975-46-783-4. DOI: https://doi.org/10.46727/c.v2.24-25-03-2023.p167-172
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Science and education: new approaches and perspectives
Seria 25, Vol.2, 2023
Conferința "Ştiință și educație: noi abordări și perspective"
25, Chişinău, Moldova, 24-25 martie 2023

Contribuția recompenselor în dezvoltarea comportamentului preșcolarilor

The contribution of rewards in the development of preschoolers’ behavior

DOI:https://doi.org/10.46727/c.v2.24-25-03-2023.p167-172
CZU: 37.018.1

Pag. 167-172

Carabet Natalia
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 5 octombrie 2023


Rezumat

Today many families are rethinking the process of children’s education, being focused on the dimensions of new education. An important role in the upbringing and education of children is also played by economic-entrepreneurial education, a desideratum of which is the offering-receiving of rewards for the child’s civilized, responsible behavior, listening and effective initiative. The article analyzes the positive aspects of reward-based education, the vulnerable points of this process.

Cuvinte-cheie
rewards, child, Discipline, development, education, positive factor, development