Dezvoltare a competențelor învățătorilor care își propun să formeze la elevii din clasele primare atitudini tolerante în relaționarea cu colegii la disciplina școlară „dezvoltarea personală” (cl. I-IV)
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
134 9
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-19 12:51
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.015.3 (741)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3934)
SM ISO690:2012
SARANCIUC-GORDEA, Liliana, POPA, Natalia, HASNAȘ, Elena. Dezvoltare a competențelor învățătorilor care își propun să formeze la elevii din clasele primare atitudini tolerante în relaționarea cu colegii la disciplina școlară „dezvoltarea personală” (cl. I-IV). In: Perspectivele și Problemele Integrării în Spațiul European al Cercetării și Educației, 7 iunie 2023, Cahul. Cahul: Tipografia „CentroGrafic” SRL, 2023, Vol.10, Partea II, pp. 69-73. ISSN 2587-3571.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Perspectivele și Problemele Integrării în Spațiul European al Cercetării și Educației
Vol.10, Partea II, 2023
Conferința "Perspectivele și Problemele Integrării în Spațiul European al Cercetării și Educației"
Cahul, Moldova, 7 iunie 2023

Dezvoltare a competențelor învățătorilor care își propun să formeze la elevii din clasele primare atitudini tolerante în relaționarea cu colegii la disciplina școlară „dezvoltarea personală” (cl. I-IV)

Development of the competences of teachers who aim to train primary class students tolerant attitudes in relationships with colleagues in the school discipline "personal development" (cl. I-IV)

CZU: 37.015.3

Pag. 69-73

Saranciuc-Gordea Liliana1, Popa Natalia1, Hasnaș Elena2
 
1 Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău,
2 Liceul Teoretic "Mihai Eminescu", Leova
 
 
Disponibil în IBN: 11 septembrie 2023


Rezumat

Articolul dat elucidează unele aspecte științifice, normative și aplicative cu referire la dezvoltarea competențelor învățătorilor care își propun să formeze la elevii din clasele primare atitudini tolerante în relaționarea cu colegii la disciplina școlară „Dezvoltarea personală” (cl. I-IV). Se etalează posibilitățile formativ-dezvoltative care sunt accesibile cadrului didactic în direcția cercetată. Se propune un exemplu de model teoretic - aplicativ în direcția abordată, cu referire la procesul de formare la elevii din clasele primare a atitudinii tolerante în relaționarea cu colegii, realizat prin intermediul tuturor disciplinelor școlare, celor opționale/la decizia școlii și extracurriculare, dar cu accent sporit prin prisma disciplinei „Dezvoltarea personală”, care prin finalitățile și prin conținuturile sale, oferă oportunitatea evoluției comportamentului tolerant al elevilor.

The given article elucidates some scientific, normative and applied aspects with reference to the development of the competences of teachers who aim to form in primary school students tolerant attitudes in the relationship with colleagues in the school discipline "Personal development" (cl. I-IV). The formative-developmental possibilities that are accessible to the teaching staff in the researched direction are displayed. An example of a theoretical-applicative model is proposed in the direction addressed, with reference to the training process for primary school students of a tolerant attitude in the relationship with colleagues, carried out through all school subjects, optional/at the school's decision and extracurricular, but with increased emphasis through the prism of the "Personal Development" discipline, which through its aims and contents offers the opportunity for the evolution of tolerant behavior of students.

Cuvinte-cheie
toleranță pentru diversitate, comportament pro-social, competențe pentru practicarea toleranţei, educație pentru toleranță, atitudine tolerantă,

tolerance for diversity, pro-social behavior, skills for practicing tolerance, education for tolerance, tolerant attitude