Paradigma de formare a competenței de lucru cu elevii aflați în situație de risc ca urmare a migrației părinților, la viitorii profesori, în procesul de formare profesională inițială
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
158 4
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-22 17:53
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
[37.015.3+314.74]:378.126 (1)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3934)
Demografie. Studiul populației (816)
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2579)
SM ISO690:2012
RADU, Corina. Paradigma de formare a competenței de lucru cu elevii aflați în situație de risc ca urmare a migrației părinților, la viitorii profesori, în procesul de formare profesională inițială. In: Perspectivele și Problemele Integrării în Spațiul European al Cercetării și Educației, 7 iunie 2023, Cahul. Cahul: Tipografia „CentroGrafic” SRL, 2023, Vol.10, Partea II, pp. 23-26. ISSN 2587-3571.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Perspectivele și Problemele Integrării în Spațiul European al Cercetării și Educației
Vol.10, Partea II, 2023
Conferința "Perspectivele și Problemele Integrării în Spațiul European al Cercetării și Educației"
Cahul, Moldova, 7 iunie 2023

Paradigma de formare a competenței de lucru cu elevii aflați în situație de risc ca urmare a migrației părinților, la viitorii profesori, în procesul de formare profesională inițială

The competence training paradigm for working with students in risk situations due to migration to the parents, in the initial professional training of the future teachers

CZU: [37.015.3+314.74]:378.126

Pag. 23-26

Radu Corina
 
Universitatea de Stat „Bogdan Petriceicu Hasdeu“, Cahul
 
 
Disponibil în IBN: 11 septembrie 2023


Rezumat

Formarea inițială a viitorilor profesori pentru lucrul cu elevii în situații de risc ca urmare a migrației părinților, necesită o paradigmă bine definită. Această paradigmă trebuie să includă cunoașterea contextului migrației, dezvoltarea empatiei și a sensibilității culturale, abilități de comunicare interculturală și strategii de sprijin. Viitorii profesori trebuie să înțeleagă consecințele migrației asupra copiilor și familiilor lor, precum și să dezvolte empatie față de situația acestora. Ei trebuie să fie pregătiți să comunice eficient și să se conecteze cu elevii migranți și familiile acestora. De asemenea, trebuie să ofere sprijin emoțional și social, să colaboreze cu părinții și comunitatea și să dezvolte abilități de rezolvare a conflictelor și mediere. Prin această paradigmă de formare, viitorii profesori vor fi pregătiți să ofere sprijin adecvat și să creeze un mediu de învățare prietenos, favorabil dezvoltării personalității acestei categorii de elevi.

The initial training of future teachers to work with students at risk as a result of parental migration requires a well-defined paradigm. This paradigm must include knowledge of the migration context, the development of empathy and cultural sensitivity, intercultural communication skills and support strategies. Future teachers must understand the consequences of migration on children and their families, as well as develop empathy for their situation. They must be prepared to communicate effectively and connect with migrant students and their families. They must also provide emotional and social support, collaborate with parents and the community, and develop conflict resolution and mediation skills. Through this training paradigm, future teachers will be prepared to provide adequate support and create a friendly learning environment, favorable to the development of the personality of this category of students.

Cuvinte-cheie
paradigmă, elevi aflați în situație de risc, migraţie, părinți emigrați,

paradigm, students at risk, migration, emigrant parents