Articolul precedent |
Articolul urmator |
![]() |
![]() ![]() |
Ultima descărcare din IBN: 2024-06-24 17:15 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.02 (1371) |
Probleme generale de didactică și metodică (1259) |
![]() ȘTEFAN, Diana, AXENTII, Ioana Aurelia. Jocul - instrument eficient de valorificare a spiritului ludic. In: Perspectivele și Problemele Integrării în Spațiul European al Cercetării și Educației, 7 iunie 2023, Cahul. Cahul: Tipografia „CentroGrafic” SRL, 2023, Vol.10, Partea II, pp. 13-17. ISSN 2587-3571. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Perspectivele și Problemele Integrării în Spațiul European al Cercetării și Educației Vol.10, Partea II, 2023 |
||||||
Conferința "Perspectivele și Problemele Integrării în Spațiul European al Cercetării și Educației" Cahul, Moldova, 7 iunie 2023 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.02 | ||||||
Pag. 13-17 | ||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Rezumat | ||||||
Jocul, astăzi este tot mai intens valorificat din punct de vedere pedagogic ca un mijloc de instruire și de educare a copiilor, imprimând un caracter interactiv și dinamic activităților educaționale. În prezentul articol sunt prezentate avantajele pedagogice ale utilizării jocului cu conținut ludic, acesta reprezentând puntea care leagă școala de viață. Conținutul ludic rezidă din faptul că dă potențial activității de joc, implicându-l pe copil nu doar să se distreze, dar și să îndeplinească unele funcții formative tot mai complexe, facilitează adaptarea lui la mediul înconjurător și îl pregătește să se integreze în viața activă. Totodată, jocul reprezintă o strategie euristică prin care copiii își pot manifesta isteţimea, inventivitatea, iniţiativa, răbdarea, îndrăzneala şi curajul, participând ca un adevărat actor și un simplu spectator, realizându-se în felul acesta o învăţare autentică. Jocurile devin metodă de formare a spiritului ludic, pentru că altoiesc copilului cele mai frumoase calităţi intelectuale, morale și estetice. Un rol deosebit îi revine cadrului didactic, pentru că acesta trebuie să-și folosească creativitatea și ingeniozitatea în pregătirea unui joc, prin îndemnarea elevilor să cerceteze ralitatea, să experimenteze, să aplice cunoștințele în situații noi, astfel, învățarea prin joc devine un impuls, o stimulare pentru elev ca să caute și să deschidă ferestre spre lume și spre cunoaștere. |
||||||
Cuvinte-cheie jocul didactic, instrument, spirit ludic, personalitate, copil, Didactic game, instrument, playful spirit, personality, child |
||||||
|
Dublin Core Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <oai_dc:dc xmlns:dc='http://purl.org/dc/elements/1.1/' xmlns:oai_dc='http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/' xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xsi:schemaLocation='http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/ http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc.xsd'> <dc:creator>Ștefan, D.</dc:creator> <dc:creator>Axentii, I.</dc:creator> <dc:date>2023</dc:date> <dc:description xml:lang='ro'><p>Jocul, astăzi este tot mai intens valorificat din punct de vedere pedagogic ca un mijloc de instruire și de educare a copiilor, imprimând un caracter interactiv și dinamic activităților educaționale. În prezentul articol sunt prezentate avantajele pedagogice ale utilizării jocului cu conținut ludic, acesta reprezentând puntea care leagă școala de viață. Conținutul ludic rezidă din faptul că dă potențial activității de joc, implicându-l pe copil nu doar să se distreze, dar și să îndeplinească unele funcții formative tot mai complexe, facilitează adaptarea lui la mediul înconjurător și îl pregătește să se integreze în viața activă. Totodată, jocul reprezintă o strategie euristică prin care copiii își pot manifesta isteţimea, inventivitatea, iniţiativa, răbdarea, îndrăzneala şi curajul, participând ca un adevărat actor și un simplu spectator, realizându-se în felul acesta o învăţare autentică. Jocurile devin metodă de formare a spiritului ludic, pentru că altoiesc copilului cele mai frumoase calităţi intelectuale, morale și estetice. Un rol deosebit îi revine cadrului didactic, pentru că acesta trebuie să-și folosească creativitatea și ingeniozitatea în pregătirea unui joc, prin îndemnarea elevilor să cerceteze ralitatea, să experimenteze, să aplice cunoștințele în situații noi, astfel, învățarea prin joc devine un impuls, o stimulare pentru elev ca să caute și să deschidă ferestre spre lume și spre cunoaștere.</p></dc:description> <dc:description xml:lang='en'><p>The game today is increasingly exploited from a pedagogical point of view as a means of training and educating children, giving an interactive and dynamic character to educational activities. This article presents the pedagogical advantages of using the game with playful content, which represents the bridge that connects school with life. The playful content resides in the fact that it gives potential to the game activity, involving the child not only to have fun, but also to perform some increasingly complex formative functions, it facilitates his adaptation to the environment and prepares him to integrate into active life. At the same time, the game represents a heuristic strategy through which children can show their cleverness, inventiveness, initiative, patience, boldness and courage, participating as a real actor and a simple spectator, thus achieving authentic learning. Games become a method of training the playful spirit, because they instill in the child the most beautiful intellectual, moral and aesthetic qualities. A special role belongs to the teaching staff, because they must use their creativity and ingenuity in preparing a game, by encouraging students to research reality, to experiment, to apply knowledge in new situations, thus learning through the game becomes an impulse, a stimulation for the student to seek and open windows to the world and to knowledge.</p></dc:description> <dc:source>Perspectivele și Problemele Integrării în Spațiul European al Cercetării și Educației (Vol.10, Partea II) 13-17</dc:source> <dc:subject>jocul didactic</dc:subject> <dc:subject>instrument</dc:subject> <dc:subject>spirit ludic</dc:subject> <dc:subject>personalitate</dc:subject> <dc:subject>copil</dc:subject> <dc:subject>Didactic game</dc:subject> <dc:subject>instrument</dc:subject> <dc:subject>playful spirit</dc:subject> <dc:subject>personality</dc:subject> <dc:subject>child</dc:subject> <dc:title>Jocul - instrument eficient de valorificare a spiritului ludic</dc:title> <dc:type>info:eu-repo/semantics/article</dc:type> </oai_dc:dc>