Articolul precedent |
Articolul urmator |
![]() |
![]() ![]() |
Ultima descărcare din IBN: 2024-06-24 17:15 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.02 (1371) |
Probleme generale de didactică și metodică (1259) |
![]() ȘTEFAN, Diana, AXENTII, Ioana Aurelia. Jocul - instrument eficient de valorificare a spiritului ludic. In: Perspectivele și Problemele Integrării în Spațiul European al Cercetării și Educației, 7 iunie 2023, Cahul. Cahul: Tipografia „CentroGrafic” SRL, 2023, Vol.10, Partea II, pp. 13-17. ISSN 2587-3571. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Perspectivele și Problemele Integrării în Spațiul European al Cercetării și Educației Vol.10, Partea II, 2023 |
||||||
Conferința "Perspectivele și Problemele Integrării în Spațiul European al Cercetării și Educației" Cahul, Moldova, 7 iunie 2023 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.02 | ||||||
Pag. 13-17 | ||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Rezumat | ||||||
Jocul, astăzi este tot mai intens valorificat din punct de vedere pedagogic ca un mijloc de instruire și de educare a copiilor, imprimând un caracter interactiv și dinamic activităților educaționale. În prezentul articol sunt prezentate avantajele pedagogice ale utilizării jocului cu conținut ludic, acesta reprezentând puntea care leagă școala de viață. Conținutul ludic rezidă din faptul că dă potențial activității de joc, implicându-l pe copil nu doar să se distreze, dar și să îndeplinească unele funcții formative tot mai complexe, facilitează adaptarea lui la mediul înconjurător și îl pregătește să se integreze în viața activă. Totodată, jocul reprezintă o strategie euristică prin care copiii își pot manifesta isteţimea, inventivitatea, iniţiativa, răbdarea, îndrăzneala şi curajul, participând ca un adevărat actor și un simplu spectator, realizându-se în felul acesta o învăţare autentică. Jocurile devin metodă de formare a spiritului ludic, pentru că altoiesc copilului cele mai frumoase calităţi intelectuale, morale și estetice. Un rol deosebit îi revine cadrului didactic, pentru că acesta trebuie să-și folosească creativitatea și ingeniozitatea în pregătirea unui joc, prin îndemnarea elevilor să cerceteze ralitatea, să experimenteze, să aplice cunoștințele în situații noi, astfel, învățarea prin joc devine un impuls, o stimulare pentru elev ca să caute și să deschidă ferestre spre lume și spre cunoaștere. |
||||||
Cuvinte-cheie jocul didactic, instrument, spirit ludic, personalitate, copil, Didactic game, instrument, playful spirit, personality, child |
||||||
|
Crossref XML Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <doi_batch version='4.3.7' xmlns='http://www.crossref.org/schema/4.3.7' xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xsi:schemaLocation='http://www.crossref.org/schema/4.3.7 http://www.crossref.org/schema/deposit/crossref4.3.7.xsd'> <head> <doi_batch_id>ibn-187061</doi_batch_id> <timestamp>1720020979</timestamp> <depositor> <depositor_name>Information Society Development Instiute, Republic of Moldova</depositor_name> <email_address>[email protected]</email_address> </depositor> </head> <body> <collection> <collection_metadata> <full_title>Perspectivele și Problemele Integrării în Spațiul European al Cercetării și Educației</full_title> <issn media_type='print'>2587-3563</issn> </collection_metadata> <collection_issue> <publication_date media_type='print'> <year>2023</year> </publication_date> </collection_issue> <collection_article publication_type='full_text'><titles> <title>Jocul - instrument eficient de valorificare a spiritului ludic</title> </titles> <contributors> <person_name sequence='first' contributor_role='author'> <given_name>Diana</given_name> <surname>Ștefan</surname> </person_name> <person_name sequence='additional' contributor_role='author'> <given_name>Ioana Aurelia</given_name> <surname>Axentii</surname> </person_name> </contributors> <publication_date media_type='print'> <year>2023</year> </publication_date> <pages> <first_page>13</first_page> <last_page>17</last_page> </pages> </collection_article> </collection> </body> </doi_batch>