Calitatea aerului în instituțiile de învățământ
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
163 4
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-07 18:54
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
697.9:37 (1)
Instalaţii de încălzire, ventilare și aer condiționat în construcții (61)
Educație (14334)
SM ISO690:2012
GUŢUL, Vera, COLDA, Iolanda, GUŢUL, Vera. Calitatea aerului în instituțiile de învățământ. In: Probleme actuale în urbanism şi arhitectură, Ed. 1, 15-17 noiembrie 2022, Chişinău. Chişinău: Universitatea Tehnică a Moldovei, 2022, Ediția 11, pp. 84-88.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme actuale în urbanism şi arhitectură
Ediția 11, 2022
Conferința "Probleme actuale în urbanism şi arhitectură"
1, Chişinău, Moldova, 15-17 noiembrie 2022

Calitatea aerului în instituțiile de învățământ

CZU: 697.9:37

Pag. 84-88

Guţul Vera1, Colda Iolanda2, Guţul Vera1
 
1 Universitatea Tehnică a Moldovei,
2 Universitatea Tehnica de Constructii, Bucuresti
 
 
Disponibil în IBN: 3 august 2023


Rezumat

În instituţiile de învăţămînt sistemele de ventilare în majoritatea cazurilor nu funcţionează, fie sunt defectate, fie nu sunt activate. Ca consecinţă, nu se asigură confortul termic şi calitatea aerului interior. Calitatea aerului din interiorul încăperilor şi lipsa aerului proaspăt au un impact semnificativ asupra sănătății oamenilor şi productivităţii muncii. Parametrii cu cel mare impact asupra calităţii aerului interior sunt temperatura, umiditatea relativă şi concentraţia de CO2. Scopul lucrării constă în cercetarea experimentală a calităţii aerului în instituţiile de învăţămît. Obiectivele cercetării sunt: • de a aprecia care este rolul dioxidului de carbon ca parte integrantă a aerului atmosferic; • măsurări experimentale a temperaturii, umidităţii relaţive a aerului şi conținutului de dioxid de carbon în diferite zone ale instituţiei de învăţămînt; • analiza indicatorilor cantitativi ai conținutului de dioxid de carbon şi recomandări la reducerea CO2 în sălile de studii. Asffel, s-au analizat: temperatura, umiditatea relaţivă a aerului şi concentraţia de CO2 pentru diferite cazuri: la funcţionarea sistemului de ventilare la pauză; la nefuncţionarea sistemului de ventilare;la aerisirea încăperii prin deschiderea geamurilor.

Cuvinte-cheie
ventilare, concentraţia de CO2, temperatură, umiditatea relativă