Esența activității teatrale în context psiho-pedagogic
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
162 4
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-04 22:17
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.036.5:792 (1)
Educație (14391)
Teatru. Artă scenică. Reprezentații teatrale (521)
SM ISO690:2012
BEJAN, Angela. Esența activității teatrale în context psiho-pedagogic. In: Şcoala internaţională de metodologie în ştiinţele socioumane: Educație și gândire critică, 17-18 noiembrie 2022, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea de Stat din Moldova, 2022, Ediția a 5-a, pp. 77-78. ISBN 978-9975-159-95-1.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Şcoala internaţională de metodologie în ştiinţele socioumane
Ediția a 5-a, 2022
Conferința "Şcoala internaţională de metodologie în ştiinţele socioumane"
Chişinău, Moldova, 17-18 noiembrie 2022

Esența activității teatrale în context psiho-pedagogic

The essence of theatrical activity in a psycho-pedagogical context

CZU: 37.036.5:792

Pag. 77-78

Bejan Angela
 
Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălţi
 
 
Disponibil în IBN: 24 iulie 2023


Rezumat

În învățământul primar aportul învăţării experienţiale este esenţial. Achiziționarea cunoștințelor are loc prin acțiune, nefiind un proces pasiv. Acest aspect devine mai mult decât un privilegiu. Elevii experimentând avansează în dezvoltarea cognitivă. Acționând, ei trăiesc experienţa pe care mai apoi o integrează în structurile existente prin procesele de asimilare şi de acomodare. În acest context, sarcina pedagogului constă în a alege şi a structura experienţele cele mai potrivite pentru fiecare situație de învățare. Teatrul s-a dovedit a fi una dintre metodele eficiente de învățare experiențială. Prin jocurile teatrale, elevii dobândesc cunoștințe, dezvoltă abilități de comunicare și relaționare, dar și abordează problemele cu care se confruntă. Teatrul, prin atributica sa, îi pregătește pe elevi să se dezvolte și să-și îmbunătățească dicția, vorbirea, empatia. Astfel, teatrul în școală îi ajută pe elevi să-și dezvolte încrederea în potențialul lor de învățare și reprezintă un catalizator pentru a-i forma și a le stimula personalitatea intelectuală și emoțională.

In primary education the contribution of experiential learning is essential. The knowledge acquisition takes place through action and is not a passive process. This aspect becomes more than a privilege. Students advance in cognitive development by experimenting. By acting, they live the experience which they then integrate into existing structures through the processes of assimilation and accommodation. In this context, the task of the teacher is to choose and structure the most appropriate experiences for each learning situation. Theatre has proven to be one of the effective methods of experiential learning. Through theatrical games, students gain knowledge, develop communication and interpersonal skills, and tackle the problems they face. Theatre, through its attributes, prepares students to develop and improve their diction, speech, empathy. Thus, theatre in schools helps students develop confidence in their learning potential and is a catalyst for shaping and stimulating their intellectual and emotional personalities.

Cuvinte-cheie
dezvoltare cognitivă, învățare experiențială, teatru, jocuri teatrale,

cognitive development, experiential learning, théâtre, theatre games