Articolul precedent |
Articolul urmator |
167 1 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-11-13 16:39 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.016:811.135.1'243 (6) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3934) |
Limbi romanice balcanice (Limba română) (1456) |
SM ISO690:2012 BLAZSANI-BATTO, Iosefina, HENȚ, Adrian Nicolae. Dezvoltarea gândirii critice prin folosirea analizei contrastive în predarea limbii române ca limbă străină. In: Şcoala internaţională de metodologie în ştiinţele socioumane: Educație și gândire critică, 17-18 noiembrie 2022, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea de Stat din Moldova, 2022, Ediția a 5-a, pp. 73-74. ISBN 978-9975-159-95-1. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Şcoala internaţională de metodologie în ştiinţele socioumane Ediția a 5-a, 2022 |
||||||
Conferința "Şcoala internaţională de metodologie în ştiinţele socioumane" Chişinău, Moldova, 17-18 noiembrie 2022 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.016:811.135.1'243 | ||||||
Pag. 73-74 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Identitatea culturală reprezintă esența evoluției și existenței, iar tradițiile și specificul ei facilitează formarea propriei istorii. Metodologic, perspectiva sincronă, utilizată în această exegeză, ilustrează, folosind strategiile gândirii critice, descrierea contextului istoric și se analizează impactul asupra răscrucilor de mentalități care facilitează renașterea rezultatelor culturale în contemporaneitate. Întrucât scopul articolului nostru ia în considerare diferite variabile, dar care sunt supuse învățării unei limbi străine, metodele de lucru cu elevii au fost adaptate celor două concepte esențiale pe care ni le-am propus astfel: analiza textului literar și competența interculturală, cea din urmă. fiind în plan secund dar nu mai puțin important. Astfel, cititorii, în special în acest caz, vorbitorii non-nativi, devin participanți activi la procesul de lectură, iar nevoia de îmbunătățire a competențelor lingvistice este o necesitate. În consecință, abordarea comunicativă care consideră că este abordarea de pionierat și eficientă în învățarea limbilor străine este implementată în mare măsură în sălile de limbi străine pentru a preda nu numai abilități lingvistice precum citirea, scrierea, ascultarea și vorbirea, ci și domeniile lingvistice precum vocabularul, gramatica, și pronunție. Prin urmare, atunci când înveți o limbă străină, primul lucru de care vă puteți împiedica este fonetica limbii țintă, care în majoritatea cazurilor este diferită de limba maternă. În acest caz, utilizarea analizei contrastive se dovedește a fi utilă și foarte eficientă. Abordarea științifică explică termenul de comunicare interculturală sau comunicare directă între oameni de diferite culturi care apare în discursul social și implică mai mult decât înțelegerea normelor unui grup. Ea implică acceptarea și toleranța diferențelor pentru a crea un dialog cultural și pentru a reproiecta nucleul principal al fiecărei reprezentări sociale, politice și culturale. În concluzie, considerăm că identitatea culturală, în ansamblu, în propria sa evoluție istorică specifică, implică diverse niveluri de colaborare și înțelegere pentru a realiza o sinergie adecvată. |
||||||
Cuvinte-cheie moștenire culturală, diversitate, gândire critică, comunicare culturală, cooperare, cultural heritage, diversity, critical thinking, cultural communication, Cooperation |
||||||
|