Articolul precedent |
Articolul urmator |
201 5 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-23 19:51 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.034 (100) |
Educație (14334) |
SM ISO690:2012 NIȚĂ, Adrian. Filosofie și literatură: reflecții despre rolul lor pentru educația morală. In: Şcoala internaţională de metodologie în ştiinţele socioumane: Educație și gândire critică, 17-18 noiembrie 2022, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea de Stat din Moldova, 2022, Ediția a 5-a, pp. 31-32. ISBN 978-9975-159-95-1. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Şcoala internaţională de metodologie în ştiinţele socioumane Ediția a 5-a, 2022 |
||||||
Conferința "Şcoala internaţională de metodologie în ştiinţele socioumane" Chişinău, Moldova, 17-18 noiembrie 2022 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.034 | ||||||
Pag. 31-32 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Ne propunem să abordăm dintr-o perspectivă multi și interdisciplinară problematica educației morale la începutul secolului 21. Provocările ultimilor ani arată nevoia acută de educație pentru stimularea altruismului, simpatiei, simțului dreptății și empatiei. Cultivarea atitudinilor și convingerilor tolerante, optimiste și încrezătoare cu ajutorul filosofiei și literaturii poate fi un bun exemplu de bune practici în acest domeniu. Vom trece în revistă câteva teme din literatura ultimilor ani, le vom aborda cu metode și proceduri din filosofie și etică, apoi le vom integra într-o abordare de sinteză care să depășească aspectele strict individuale, ale unei singure discipline (filosofice sau literare) pentru a putea vedea contribuția la mai buna educație morală a elevilor și studenților. |
||||||
Cuvinte-cheie educaţie morală, bine, adevăr, dragoste, Javier Marias, Michel Houellebecq, moral education, good, truth, love, Javier Marias, Michel Houellebecq |
||||||
|