Articolul precedent |
Articolul urmator |
198 13 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-05-08 17:44 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
159.942.5:004.738.5 (1) |
Psihologie (3477) |
Comunicații între calculatoare. Rețele de calculatoare (531) |
SM ISO690:2012 PALADI, Aliona. Particularități de manifestare a anxietății tinerilor în mediul virtual. In: Psihologia aplicativă din perspectiva abordărilor societale contemporane, Ed. 1, 3 decembrie 2021, Chişinău. Chişinău: FPC „PRIMEX-Com” SRL, 2021, pp. 223-229. ISBN 978-9975-159-01-2. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Psihologia aplicativă din perspectiva abordărilor societale contemporane 2021 | ||||||
Conferința "Psihologia aplicativă din perspectiva abordărilor societale contemporane" 1, Chişinău, Moldova, 3 decembrie 2021 | ||||||
|
||||||
CZU: 159.942.5:004.738.5 | ||||||
Pag. 223-229 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Mediul virtual în care tinerii își petrec timpul este prielnic pentru că stimulează socializarea, permite comunicarea fără bariere, creează grupuri după interese și dezvoltă internaționalizarea. Datorită mediului virtual, tinerii contemporani pot lega relații de prietenie, elabora proiecte ori discuta oricare tematică care le captează atenția. Absolut în toate domeniile, dar mai cu seamă în cel al educației, sunt deschise posibilitățile de a studia, a învăța la distanță, a asculta cărți online, a dobândi cunoștințe pentru oricare profesie. Posibilitățile de traducere simultană a textelor oferă multă încredere pentru învățarea limbilor străine, precum și pentru inițierea dialogului cu persoanele din diferite țări. Este incontestabil rolul mediului virtual, dar, mai cu seamă, în viața tinerilor care sunt dornici de explorarea a tot ce apare nou în lume. Totodată, pentru ei acest mediu este nefiresc comparativ cu cel fizic și le creează stări de îngrijorare excesivă, dependențe de alții sau chiar nomofobii. Utilizarea compulsivă ori utilizarea problematică a internetului sunt întâlnite drept provocări în rândul tinerilor, iar consecințele acestora provoacă modificări comportamentale, trăiri emoționale intense și distorsionări cognitive. Recunoașterea manifestărilor anxioase, precum și a fenomenelor care mențin îngrijorarea tinerilor ar putea preveni amplificarea lor. |
||||||
Cuvinte-cheie anxietate digitală, inteligentă digitală, mediu online, site-uri de socializare, teama de a nu pierde (FoMO), nomofobie, digital anxiety, digital intelligence, virtual space, social websites, fear of missing out (FoMO), nomophobia |
||||||
|
DataCite XML Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <resource xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xmlns='http://datacite.org/schema/kernel-3' xsi:schemaLocation='http://datacite.org/schema/kernel-3 http://schema.datacite.org/meta/kernel-3/metadata.xsd'> <creators> <creator> <creatorName>Paladi, A.</creatorName> <affiliation>Universitatea de Stat din Moldova, Moldova, Republica</affiliation> </creator> </creators> <titles> <title xml:lang='ro'>Particularități de manifestare a anxietății tinerilor în mediul virtual</title> </titles> <publisher>Instrumentul Bibliometric National</publisher> <publicationYear>2021</publicationYear> <relatedIdentifier relatedIdentifierType='ISBN' relationType='IsPartOf'>978-9975-159-01-2</relatedIdentifier> <subjects> <subject>anxietate digitală</subject> <subject>inteligentă digitală</subject> <subject>mediu online</subject> <subject>site-uri de socializare</subject> <subject>teama de a nu pierde (FoMO)</subject> <subject>nomofobie</subject> <subject>digital anxiety</subject> <subject>digital intelligence</subject> <subject>virtual space</subject> <subject>social websites</subject> <subject>fear of missing out (FoMO)</subject> <subject>nomophobia</subject> <subject schemeURI='http://udcdata.info/' subjectScheme='UDC'>159.942.5:004.738.5</subject> </subjects> <dates> <date dateType='Issued'>2021</date> </dates> <resourceType resourceTypeGeneral='Text'>Conference Paper</resourceType> <descriptions> <description xml:lang='ro' descriptionType='Abstract'><p>Mediul virtual în care tinerii își petrec timpul este prielnic pentru că stimulează socializarea, permite comunicarea fără bariere, creează grupuri după interese și dezvoltă internaționalizarea. Datorită mediului virtual, tinerii contemporani pot lega relații de prietenie, elabora proiecte ori discuta oricare tematică care le captează atenția. Absolut în toate domeniile, dar mai cu seamă în cel al educației, sunt deschise posibilitățile de a studia, a învăța la distanță, a asculta cărți online, a dobândi cunoștințe pentru oricare profesie. Posibilitățile de traducere simultană a textelor oferă multă încredere pentru învățarea limbilor străine, precum și pentru inițierea dialogului cu persoanele din diferite țări. Este incontestabil rolul mediului virtual, dar, mai cu seamă, în viața tinerilor care sunt dornici de explorarea a tot ce apare nou în lume. Totodată, pentru ei acest mediu este nefiresc comparativ cu cel fizic și le creează stări de îngrijorare excesivă, dependențe de alții sau chiar nomofobii. Utilizarea compulsivă ori utilizarea problematică a internetului sunt întâlnite drept provocări în rândul tinerilor, iar consecințele acestora provoacă modificări comportamentale, trăiri emoționale intense și distorsionări cognitive. Recunoașterea manifestărilor anxioase, precum și a fenomenelor care mențin îngrijorarea tinerilor ar putea preveni amplificarea lor.</p></description> <description xml:lang='en' descriptionType='Abstract'><p>The virtual environment in which young people spend their time is favorable, because it stimulates socialization, allows communication without barriers, creates groups according to interests and develops internationalization. Thanks to the virtual environment, young people can make friends, develop projects, or discuss any topic that catches their attention. Absolutely in all fields, but especially in education, the possibilities of study, distance learning, listening to books online, acquiring knowledge for any profession are open. The possibilities of simultaneous translation of texts provide a lot of confidence for learning foreign languages and initiating dialogue with people from different countries. The role of the virtual environment is undeniable, but especially in the lives of young people who are eager to explore everything new in the world. At the same time, for them this environment is unnatural compared to the physical one and creates excessive anxiety, dependence on others or even nomophobia. Compulsive use or problematic use of the Internet is seen as a challenge among young people, and its consequences cause behavioral changes, intense emotional feelings and cognitive distortions. Recognition of anxious manifestations, as well as phenomena that keep young people worried could prevent them from amplification.</p></description> </descriptions> <formats> <format>application/pdf</format> </formats> </resource>