Tehnica învăţării eficiente
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1077 40
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-17 20:31
SM ISO690:2012
DORONIN, Natalia, ŞIMANSCHI, Marcela, TUMURUC, Olga. Tehnica învăţării eficiente. In: Analele Ştiinţifice ale USMF „N. Testemiţanu”, 2012, nr. 2(13), pp. 620-624. ISSN 1857-1719.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Analele Ştiinţifice ale USMF „N. Testemiţanu”
Numărul 2(13) / 2012 / ISSN 1857-1719

Tehnica învăţării eficiente

Pag. 620-624

Doronin Natalia, Şimanschi Marcela, Tumuruc Olga
 
Universitatea de Stat de Medicină şi Farmacie „Nicolae Testemiţanu“
 
 
Disponibil în IBN: 15 decembrie 2013


Rezumat

Efficient learning technique Learning involves conscious participation in the studying process. Learning’s goals are the acquisition of information, skills training, behavior or potential development. The effective learning process is guided by methods. The methodology includes procedures, methods and other means, used in teaching. The most important instruments of effective learning are critical thinking and metacognitive strategies. Learning is focused on previous experiences and it is influenced by the environment. Effective learning process is guided by methods. The intuitive methods demonstration and modeling influence the perception and representation mechanisms. The included methods are the study, research, documentation, innovation, planning, processing, creation and others. Teaching materials help to achieve cognitive representations, often through inductive approach. The used teaching materials should be more diverse and complex, than the learning would be more efficient and stable.

Învăţarea presupune implicare şi participare conştientă în procesul de construire a cunoştinţelor. Obiectivele în învăţare pot viza achiziţia de informaţii, formarea de abilităţi, de comportamente sau dezvoltarea potenţialului. Procesul învăţării eficiente este ghidat de metode. Metodologia cuprinde procedee, metode şi mijloace care sunt folosite în domeniul didactic. Cele mai importante instrumente ale învăţării eficiente sunt gândirea critică şi strategiile metacognitive. Învăţarea se construieşte pe baza experienţelor anterioare şi este influenţată de climatul în care se realizează. Procesul învăţării eficiente este ghidat de metode. Metodele intuitive demonstraţia şi modelarea acţionează asupra mecanismelor de percepţie şi reprezentare.Metodele prin care se realizează includ studiul, cercetarea, documentarea, inovarea, planificarea, prelucrarea, creaţia. Materialele didactice ajută la realizarea reprezentărilor cognitive, adesea printr-un demers inductiv. Cu cât materialele didactice utilizate sunt mai diverse şi mai complexe, cu atât învăţarea este mai eficientă şi mai stabilă.