Responsabilitatea socială, atribut al parteneriatului școală-familie
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
159 6
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-26 14:24
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.018.1/.2:316.66 (1)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3934)
Psihologie socială (983)
SM ISO690:2012
NEACȘU, Ioan-Cristian, DUMITRAȘCU, Roxana Gabriela. Responsabilitatea socială, atribut al parteneriatului școală-familie . In: Interconexiunea dimensiunilor de formare profesională prin studii superioare de licență, master, doctorat în științe ale educației, Ed. 1, 9 decembrie 2022, Chişinău. Chişinău, 2023: CEP UPS „I.Creangă”, 2022, pp. 74-79. DOI: https://doi.org/10.46727/c.09-12-2022.p74-79
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Interconexiunea dimensiunilor de formare profesională prin studii superioare de licență, master, doctorat în științe ale educației 2022
Conferința "Interconexiunea dimensiunilor de formare profesională prin studii superioare de licență, master, doctorat în științe ale educației"
1, Chişinău, Moldova, 9 decembrie 2022

Responsabilitatea socială, atribut al parteneriatului școală-familie

Social responsibility, attribute of the school-family partnership

DOI:https://doi.org/10.46727/c.09-12-2022.p74-79
CZU: 37.018.1/.2:316.66

Pag. 74-79

Neacșu Ioan-Cristian, Dumitrașcu Roxana Gabriela
 
Colegiul Național „Alexandru Odobescu”, Pitești
 
 
Disponibil în IBN: 15 iunie 2023


Rezumat

Conceptul de parteneriat între școală și comunitate se bazează pe principiul complementarității serviciilor oferite de organizațiile care lucrează în comunitate. Școlile sunt puternic ancorate în comunitatea locală și prin statutul lor, prin competențele resurselor umane implicate în sistemul educațional, pot deveni promotoare ale parteneriatului comunitar. Familia elevului face legătura între furnizorul de servicii educaționale și comunitate. Acei copii care sunt susținuți de părinți, care au atitudini adecvate pro școală în familie, obțin performanțe liceale și au un grad ridicat de aspirație față de nivelul de școlarizare pe care doresc să-l atingă. În jurul copiilor se formează o comuniune, care poate funcționa ca o coaliție pozitivă de sprijin educațional și cultural. Astfel, parteneriatele educaționale sunt o componentă esențială în organizarea și desfășurarea colaborării cu întreaga comunitate, astfel încât aceasta să beneficieze de membri - cetățeni conștienți, educați și responsabili.

The concept of partnership between school and community relies on the principle of complementarity of services provided by organizations working in the community. Schools are strongly anchored in the local community and through their status, through the competences of human resources involved in the educational system, they can become the promoter of the community partnership. The student's family makes the connection between the educational service provider and the community. Those children who are supported by their parents, who have adequate pro-school attitudes in the family, achieve high school performance and have a high degree of aspiration compared to the level of schooling they want to reach. A communion is formed around the children, which can function as a positive coalition of educational and cultural support. Thus, educational partnerships are an essential component in organizing and conducting collaboration with the entire community, so that it benefits from members - conscious, educated and responsible citizens.

Cuvinte-cheie
şcoală, familie, comunitate locală, parteneriat, performanţă,

school, family, local community, partnership, performance