Aspecte ale managementului serviciului balneo-sanatorial în Republica Moldova
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
862 3
Ultima descărcare din IBN:
2023-07-27 02:48
SM ISO690:2012
BAGRINOVSCHI, Aurelia, GALBUR, Oleg. Aspecte ale managementului serviciului balneo-sanatorial în Republica Moldova. In: Analele Ştiinţifice ale USMF „N. Testemiţanu”, 2012, nr. 2(13), pp. 190-196. ISSN 1857-1719.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Analele Ştiinţifice ale USMF „N. Testemiţanu”
Numărul 2(13) / 2012 / ISSN 1857-1719

Aspecte ale managementului serviciului balneo-sanatorial în Republica Moldova

Pag. 190-196

Bagrinovschi Aurelia, Galbur Oleg
 
Universitatea de Stat de Medicină şi Farmacie „Nicolae Testemiţanu“
 
 
Disponibil în IBN: 13 decembrie 2013


Rezumat

Aspects of management of spa services in the Republic of Moldova Based on the study in wich 461 patients and SPA staff were interviewed it was established that the largest share of beneficiaries of SPA services belongs to the 56-65 age group, constituting 50.1%, or every other respondent. The share of working age respondents constitutes 43,7%. The majority of patients participating in the study (96,5±0,85%) were satisfied with the results of the treatment. About (80,3±1,85%) of respondents believed that their overall health improved following SPA treatment. According to the interviewd patients and medical staff in order to improve the quality of SPA service it is needed: to improve hotel infrastructure and services, nutrition, increase the number of services and the duration of treatment to 21-24 days.

Conform rezultatelor studiului efectuat unde au fost intervievaţi 461 de pacienţi-curanţi s-a constatat că cea mai mare cotă de benificiari ai serviciilor balneo-sanatoriale sunt în grupul de vârstă de 56-65 ani, ceea ce constitue 50,1%, sau fiecare al doilea respondent. Cota respondenţilor în vârsta aptă de muncă constituie 43,7%. Marea majoritate din pacienţii incluşi în cercetare (96,5±0,85%) au rămas mulţumiţi de rezultatele tratamentului şi procedurilor efectuate. Circa 80,3±1,85% din respondenţi consideră că tratamentul balneo-sanatorial a dus la ameliorarea stării generale de sănătate. Reieşind din opiniile bineficiarilor şi medicilor intervievaţi, pentru îmbunătăţirea calităţii serviciului balneo-sanatorial sunt necesare: îmbunătăţirea infrastructurii hoteliere şi serviciilor, alimentaţiei, majorarea numărului de proceduri şi duratei tratamentului până la 21-24 zile.