Articolul precedent |
Articolul urmator |
221 1 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-02-29 18:59 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
373.3.036 (28) |
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2016) |
SM ISO690:2012 CHIRCUȘI, Cosmina. Implicarea fenomenelor artistice în formarea și dezvoltarea competențelor-cheie la ciclul primar. In: Educația de calitate în contextul provocărilor societale , Ed. 1, 21 octombrie 2022, Chisinau. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2022, pp. 218-223. ISBN 978-9975-46-638-7. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Educația de calitate în contextul provocărilor societale 2022 | ||||||
Conferința "Educația de calitate în contextul provocărilor societale " 1, Chisinau, Moldova, 21 octombrie 2022 | ||||||
|
||||||
CZU: 373.3.036 | ||||||
Pag. 218-223 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
The author addresses the role and importance of artistic language in the formation of the student's personality, following the idea that through art, children learn to observe, interpret, see different perspectives, analyze and synthesize. Art has the power to bring us joy, to establish our well-being. The interaction with the beautiful, the interaction with the achievements of art, implies, in a continuous way, the opening towards an aesthetic analysis, and the phenomenon is based on sets of knowledge, capacities and communication skills in the artistic field as well. |
||||||
Cuvinte-cheie key competences, Artistic-aesthetic education, artistic communication, artistic message, artistic language, artistic image, artistic reception |
||||||
|